معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش:

هیچ راهی کوتاه‌تر، مطمئن‌تر و پربازده‌تر از توجه به آموزش کودکان پیش از دبستان برای پیشرفت کشور وجود ندارد

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، توجه به آموزش کودکان پیش از دبستان را کوتاه‌ترین،مطمئن‌ترین و پر بازده‌ترین راه پیشرفت کشور دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هیچ راهی کوتاه‌تر، مطمئن‌تر و پربازده‌تر از توجه به آموزش کودکان پیش از دبستان برای پیشرفت کشور وجود ندارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در ادامه برنامه‌های سفر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به استان، نشست مشترک رضوان حکیم‌زاده با موسسان کودکستان‌ها و مدیران مدارس ابتدایی زاهدان در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن قدردانی از توجه و حمایت‌های دولت چهاردهم به مقوله تعلیم و تربیت عنوان داشت: یکی از مسائل مهمی که دولت چهاردهم و رئیس جمهور محترم همواره به آن تاکید داشته و دارند توجه ویژه به عدالت آموزشی و فراهم کردن زمینه ساخت فضاهای آموزشی با کیفیت است تا برای تمام کودکان این سرزمین فرصت آموزشی برابر فراهم شود. 
وی با اشاره به جایگاه تعلیم و آموزش صحیح کودکان پیش از دبستان افزود: اولین و مهم‌ترین هدف ما در معاونت آموزش ابتدایی و سازمان تعلیم و تربیت کودک، توسعه پوشش پیش از دبستان در کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به همراهی و همکاری شما عزیزان است.
حکیم‌زاده ادامه داد: آزمون‌های مختلف بین المللی برگزار شده ثابت کرده که کودکانی که در ۵ سال ابتدایی زندگی خود در معرض محرک‌های یادگیری مختلف قرار می‌گیرند؛ استعداد رشد بالقوه و یادگیری بیشتری نسبت به همسالان خود خواهند داشت. 
معاون آموزش ابتدایی وزارت خطاب به موسسان و مدیران مدارس ابتدایی زاهدان بیان داشت: نقش شما به عنوان مدیران و موسسان نقش یک هدایتگر و رهبر آموزشی در مدارس و یک نقش بسیار تعیین کننده و مهم است.
وی افزود: شما عاشقانه انتخاب کرده‌اید تا در خدمت دانش آموزان باشید و به این امر مهم که تربیت و فراهم کردن فرصت تربیتی برای کودکان این سرزمین است مشغول باشید و وظیفه ما در این راه تسهیل کار شما و همراهی شما در این مسیر مهم خواهد بود

رضوان حکیم زاده ادامه داد: تمام کودکان زمانی که وارد مدرسه می‌شوند از رفتار و گفتار ما بازخورد می‌گیرند که این بازخورد تبدیل به باور آنها خواهد شد و این خود بیانگر اهمیت کار شماست؛ زیرا تمام رفتار و گفتار شما می‌تواند نقش مهمی در ساخت باور آنها داشته باشد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت در پایان گفت: ایجاد یک محیط یادگیری و تربیتی منطبق بر احترام، پذیرش کودکان علیرغم تفاوت های فردی آنها و انعکاس آن در رفتار و گفتار مهمترین خواسته ما از شما مدیران مدارس ابتدایی و موسسان کودکستان‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار