مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

دشمن از اندیشه‌سازی و تربیت نسلی بصیر و هوشیار واهمه دارد

شهدای فرهنگی، صاحبان اصلی قلم، اندیشه و فکر هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان گفت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از تربیت نسلی بصیر و هوشیار واهمه دارند.

لینک کوتاه کپی شد
دشمن از اندیشه‌سازی و تربیت نسلی بصیر و هوشیار واهمه دارد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان؛ حسن بروشکی در یادواره شهدای فرهنگی حوادث تروریستی سیستان‌وبلوچستان که با محوریت سالگرد شهادت شهید جواد نوروزی برگزار شد، شهدا را مظهر عشق و دلدادگی و ازخودگذشتن و به خدا رسیدن دانست و بیان کرد: نجات از سخت‌ترین بحران‌ها و مشکلات از مسیر و طریق شهدا می‌گذرد و شهدای فرهنگی، صاحبان اصلی قلم و اندیشه و فکر هستند.

بروشکی اظهار کرد: آنچه برای نظام تعلیم و تربیت مهم است، افتخار حرکت در مسیر شهید و شهادت و ترویج و توسعه این فرهنگ غنی در بین دانش‌آموزان خواهد بود.

وی افزود: آموزش و پرورش در طول دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۴ هزار فرهنگی شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده که در مجموع ۶۴ درصد شهدای جنگ تحمیلی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در سیستان‌وبلوچستان ۱۳۵۵ مدرسه مزین به نام شهدای گرانقدر است و در صدد هستیم یادواره هر شهید در خود آن مدرسه با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و سیره و اخلاق و مسلک و آرمان آنان در بین دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی برگزار شود.

بروشکی گفت: اگر می‌خواهیم مسیر سعادت و خوشبختی را طی کنیم باید نگاه ویژه‌ و عمیقی به شیوه و روش شهدا و آرمان‌های بلند و والای آنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما یاد دادند که دیگران را مقدم بر خود بشمارید. ما هرچه تلاش کنیم، حق شهدا و خانواده‌های معزز آنان را نمی‌توانیم ادا کنیم اما یقین داریم در کنار شما خوبان و دل‌سوختگان این عرصه، احساس آرامش و امنیت می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما وظیفه داریم در مسیر شهدا و اولیای الهی حرکت کرده تا مورد شفاعت آنان قرار گیریم. چرا که شهدا زنده‌اند و ناظر بر اَعمال، رفتار، گفتار و کردار ما بوده و خواهند بود.

وی گفت: شهدای فرهنگی، صاحبان اصلی قلم و اندیشه و فکر هستند و دشمن در حمله به مقوله مهم تعلیم و تربیت، نشان داده که از اندیشه‌سازی و تربیت نسلی بصیر و هوشیار واهمه دارد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار