ابلاغ اولویتهای ارتباطاتی و رسانهای سخنگوی دولت از سوی روحانی
تهران (پانا) - رئیسجمهوری با صدور پیوست حکمی، اولویتهای ارتباطاتی و رسانهای دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری و سخنگوی دولت را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پیوست حکم حسن روحانی برای علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت بر ضرورت گفتوگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروههای اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکلهای صنفی، سیاسی و گروهها و اقشار مختلف با دولت و حضور فعال در شبکه فضای مجازی و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری های نوین ارتباطی جهت برای ارتباطات دو سویه با مردم در فضای مجازی تاکید شده است.
در بخشی از متن این حکم آمده است:
«دولت دوازدهم بر اساس برنامه هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده، رسالتی بس سنگین بر عهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد. این مهم ممکن نیست مگر با همدلی و همراهی آحاد جامعه و ارتباط نزدیک ارکان دولت با گروه های مرجع و حضور مستمر دولتمردان در فضای مجازی و حقیقی برای اقناع مردم در تصمیماتی که گستره ملی داشته و سرنوشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
لذا ضروری است جنابعالی برنامههای خود را با توجه دقیق به جهت گیریها و اولویتهای ذیل تنظیم و اجرا کنید:
«۱- طراحی نظام راهبردهای ارتباطات اجتماعی و اطلاعرسانی دولت برای تبدیل سیاستهای دولت به برنامههای ارتباطی موثر و متناسب با شرایط و نیازهای روز.
۲- تلاش برای ارتقا همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامهها، موفقیتها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاعرسانی مسائل مهم به جامعه.
۳- «ایجاد همافزایی و هماهنگی میان روابط عمومیها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابطعمومیها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاعرسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامهریزی و هدایت روابط عمومیها و نظارت بر عملکرد آنها در جهت سیاستهای اطلاعرسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیتهای رسانهای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رییسجمهور و استانداران».
۴- «تدوین و مدیریت اجرای پیوست ارتباطی و افکار عمومی برای مصوبات مهم دولت» و «تبیین مسائل و موضوعات ملی در جهت اقناع و همراهی مردم» از طریق «سادهسازی و ملموس کردن مسائل مهم و تخصصی برای عموم مردم».
۵- «تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی جامعه» و «تضمین دسترسی آسان رسانهها به دادهها و اطلاعات متقن» در مورد مسائل، چالشها، دستورکارها و اقدامات دولت و «مقابله موثر با بیخبری، ناامیدی و سیاهنمایی».
۶- حضورفعال در شبکه فضای مجازی جهت تبیین خدمات دولت و بهرهگیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوریهای نوین ارتباطی برای برقراری ارتباطات دوسویه با مردم در فضای مجازی.
۷- «رصد مستمر فضای عمومی، رسانهای، شبکههای اجتماعی و گروهها و اقشار اجتماعی» و «دادهکاوی برای انتقال منظم وضعیت افکار عمومی و دیدگاهها، نظریات و خواستهای اقشار مختلف مردم» به صورت سازمانیافته و علمی به رییسجمهوری، معاون اول و اعضای دولت.
۸- اهتمام به گفتوگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروههای اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکلهای صنفی، سیاسی و گروهها و اقشار مختلف با دولت.
۹- «راهبری همکاری و مشارکت با رسانههای موثر داخلی و خارجی» و «گسترش همکاری ارکان دولت با رسانه ملی» با هدف کمک فکری - مالی به برنامههای تولیدی -تامینی رسانه ملی از طریق «مدیریت متمرکز بودجه برنامههای مشارکتی با صداوسیما».
۱۰- پاسخ فوری به اتهامات رسانههای خارجی علیه نظام اسلامی و دولت و رفع شبهات.
۱۱- برنامهسازی لازم خبری و تصویری برای طرحها و اقدامات مهم دولت.
۱۲- راهبری برنامههای ملی «شفافیت»، «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «سامانه مطالبات عمومی» و «ارتباط مردمی».
۱۳- هماهنگسازی رسانههای دولت.»
ارسال دیدگاه