دوم شهریور ، آغاز هفته دولت گرامی باد

اسلامشهر ( پانا)- به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۸۴۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دوم شهریور ، آغاز هفته دولت گرامی باد

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 منجربه شهادت دو یار دیرین امام خمینی(ره) و انقلاب ودو اسوه علم و تقوا ، شهیدان محمد علی رجایی و رئیس جمهور و محمد جواد باهنر ،نخست وزیر گردید.

دولت شهیدان رجایی وباهنر در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را برسر این تعهد نهادند.

پس از فاجعه هشتم شهریور سال 1360 مرحوم آیت‏ الله ربانی املشی ، دادستان کل کشور در هجدهم شهریورماه همان سال عامل انفجار دفتر نخست‏ وزیری را که به شهادت شهیدان رجایی و باهنر منجر شد ، رادر یک پیام تلویزیونی ‏معرفی کرد.

عامل انفجار نخست‏ وزیری نام مسعود کشمیری ، دبیر شورای امنیت بود واین شخص بمبی درکیف خود جاسازی کرده که به‏ طور عادی و معمولی، بدون این‏ که هیچ‏ کس به او مشکوک شود ، وارد دفتر کرد و با توجه به اینکه در کنار شهیدان رجایی و با هنر می نشست ، بمب را منفجر و خود نیز فرار کرد.

از این جهت دولت رجایى و باهنر آغاز عصر تازه جمهورى اسلامى به شمار میرود و شهادت آنها ضایعه اى است که دولت و مردم ایران هر سال به یاد آن در سوگ مى نشینند.

شایان ذکر است ، هفته دولت ، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیون ها تن از ملت خود را همراه دارد و سپاس و قدردانى از دولتى که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار