خوشرو : ایران از هرگونه ابتکار عمل بومی برای ایجاد صلح در افغانستان حمایت می‌کند

تهران (پانا) - نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران را از تقویت صلح و امنیت و توسعه اقتصادی در افغانستان و هرگونه ابتکار عمل افغانی در این جهت اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۳۲۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خوشرو :  ایران از هرگونه ابتکار عمل بومی برای ایجاد صلح در افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، غلامعلی خوشرو با شرکت در نشست عادی سه ماهانه شورای امنیت با عنوان «وضعیت در افغانستان» گفت که متاسفانه برقراری امنیت همچنان بزرگ‌ترین چالش دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می‌رود و دولت افغانستان برای حفظ امنیت نیازمند حمایت جامعه بین‌المللی است تا بتواند صلح و امنیت را نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه تقویت کند.

خوشرو در ادامه گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران همواره درحمایت از تقویت صلح و امنیت و توسعه اقتصادی در کشور همسایه خود ثابت قدم بوده است و از هرگونه ابتکار عمل افغانستانی در این جهت از جمله پروسه کابل حمایت می‌کند.

او افزود: «دولت ایران از آتش‌بس موقت میان دولت و طالبان همزمان با عید سعید فطر استقبال کرد همچنان که از بهبود روابط میان دو همسایه یعنی افغانستان و پاکستان استقبال کرد.»

خوشرو بیان کرد: «تروریسم و افراط‌گرایی نه تنها تهدیدی ضد افغانستان که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه هستند. اقدامات ضد تروریستی باید یکی از اولویت های دولت افغانستان باشد در عین حال ایران اعتقاد دارد که در مبارزه با تروریزم نباید نیروهای داعش و گروههای وابسته به آن را دست کم گرفت.»

او ادامه داد: «ایران تقویت همکاری‌های منطقه‌ای را نیز راهی همسو با تقویت صلح و ثبات در افغانستان می‌داند.»

خوشرو با اشاره به تشکیل کمیته‌های مشترک میان دو کشور اظهار امیدواری کرد که موافقت‌نامه جامع همکاری‌های میان دو کشور به‌زودی نهایی و اجرایی شود.

او با اشاره به طرح مهم بندر چابهار گفت که هرگونه تلاش برای اختلال در این طرح کمک به نیروهایی است که خواستار صلح و توسعه افغانستان نیستند و لازم است که جامعه بین‌المللی بی قید و شرط از اجرای چنین طرح‌های حیاتی حمایت به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار