معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده: ۷۵ درصد صنایع‌دستی کشور را بانوان تامین می‌کنند

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت ۷۵ درصد صنایع‎دستی کشور را بانوان تامین می‌کنند. 

کد مطلب: ۸۳۳۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:  ۷۵ درصد صنایع‌دستی کشور را بانوان تامین می‌کنند

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان، معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار، با بیان اینکه مشاغل خانگی مورد توجه دولت قرار دارد افزود: دولت تسهیلاتی را در زمینه مشاغل خانگی در نظر گرفته که باید اجرایی بشوند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد صنایع‌ دستی کشور را زنان تامین می‌کنند گفت: نقش موثر زنان در اقتصاد و معیشت خانواده‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت و دولت برای قوت به اشتغال‌های خانگی تسهیلات فراگیر و پایداری را به عنوان تکالیف قانونی قرار داده است.

ابتکار توجه دولت به مسائل زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم خواند و گفت: در این زمینه کارگروهی برای هماهنگی و تقسیم‌بندی بین بخش‌ها وجود دارد که مسئولیت هر دستگاه در زمینه‌های بهداشت، کارآفرینی، اشتغال و حمایت‌هایی که باید دولت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام دهند را داراست.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: امروز باید دستگاه‌های دولتی با کارآمدی و اثربخشی بیشتر و هزینه‌های کمتر در خدمت رسانی به مردم و تحقق برنامه‌ها تلاش کنند چرا که در فضای کنونی پیش آمده همگی مسئول هستیم و هم اکنون سیاست دولت مبنی بر گسترش نهادهای مدنی، غیردولتی و بخش خصوصی است تا دولت بخشی از امور خود را برون سپاری کند.

ابتکار در ادامه از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه‌زنان سرپرست خانوار و ۵۰ میلیارد تومان سهم بیمه بافندگان خبر داد و گفت: اختصاص این ارقام به افراد مذکور به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت دولت در خصوص نیازهای اولیه تولیدکنندگان گفت: دولت بدون شک با تمام افرادی که بخواهند از شرایط کنونی به نفع خود و ضرر مردم کاری کنند برخورد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار