شریعتمداری: تبلیغات کالاهای ایرانی در برنامههای پربیننده تلویزیونی باید مجانی انجام شود
تهران (پانا) - وزیر صنعت،معدن و تجارت عنوان کرد برای ایجاد فرهنگ حمایت از کالای ملی در جامعه تبلیغات کالاهای ایرانی در برنامههای پربیننده تلویزیونی حداکثر به صورت مجانی و حداقل با هزینه اندک باید انجام شود.
محمد شریعتمداری در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: «برای این که فرهنگ حمایت از کالای ملی در جامعه جا بیفتد تبلیغات کالاهای ایرانی در برنامههای پربیننده تلویزیونی حداکثر به صورت مجانی و حداقل با هزینه اندک باید انجام شود اگر به این موضوع توجه شود ما توفیقات خوبی به دست خواهیم آورد.»
وی در مورد پیشرفتهای بخش صنایع کشور،گفت: «در اردیبهشت و فروردین ماه سال جاری توفیقات خوبی به دست آوردیم، در این دو ماه رشد صادرات غیرنفتی کشور را مشاهده کردیم.»
وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: «در اردبیشهت رشد ۲۸/۵ درصد صادرات غیرنفتی را شاهد بودیم و واردات ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد که این بارقههای امید را در دل تولیدکنندگان زنده میکند.»
شریعتمداری خاطرنشان کرد: «یک و نیم میلیارد دلار تراز تجاری کشور در دو ماه اول امسال مثبت بوده و انشاالله با مدیریت واردات ، حجم قاچاق و حمایت بیشتر از کالای ایرانی شرایط بهتری فراهم کنیم.»
وی تصریح کرد: «۳۲ هزار میلیارد بودجه به بخش صنعت اختصاص داده شده که با پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی، شرایط مطلوبی را فراهم میکنیم، همچنین با استفاده از منابع یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که طبق قانون ۱۰۰درصد اختصاص یافته است امیدواریم بتوانیم با ارزش دانستن کالای ایرانی به کالای خارجی تولیدکننده را امیدوار کنیم.»
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: «کشور ما در حوزه طراحی و مهندسی دارای ظرفیت بالایی است. ما در لبه دانش حرکت میکنیم که متاسفانه از طریق صدا و سیما به مردم انتقال پیدا نمیکند، از صدا و سیما خواهش میکنم که پیشرفتهای صنعتی ما را در حوزههای تک طراحی و مهندسی سازههای پیشرفته به مردم نشان دهند.»
وی خاطر نشان کرد: «همین که یک کشور بتواند در ظرف ۵ سال ظرفیت خودش را ۸۰ میلیون تن در تولید فولاد به سقف ۲۰۰ میلیون برساند و همزمان ۱۱۰ میلیون ظرفیت در حال اجرایی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد داشته باشد این یعنی اینکه در حوزه صنایع پایه زنده است. اگر یک کشور ۲۰ هزار و ۷۶۰ تقاضای واحد صنعتی داشته باشد این یعنی این که از رکود خارج شده است.»
شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که باتوجه با خروج آمریکا از برجام این احتمال وجود دارد اروپاییها تحت تاثیر قرار بگیرند، گفت: «گاه درونزا به تواناییهای داخلی از روز اولی که سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد در جای جای تولید ما شکل گرفته است. امروز در بخش قابل ملاحظهای از تولید نیاز به بیرون نداریم و در بخشی که تبادلات با دنیا داریم شاید با نقصی رو به رو شویم اما اقتصاد ایران آن قدر قوی است که با این توپ و تشرهای خالی اتفاقی برایش نیفتد.»
وی در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: «فقط خودروسازان داخلی میتوانند تا مرز تورم انتظاری قیمت خودروهای خود را افزایش دهند. سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تورم را تا میزان ۹/۶ درصد اعلام کرده است لذا هر افزایش قیمتی بیش از این خلاف است.»
ارسال دیدگاه