ظریف:

مردم صاحب اختیار و نقطه اتکای ما بعد از خدا هستند

تهران (پانا) - معاون راهبردی رییس جمهور گفت: نگاه ما باید معطوف به همه ذینفعان باشد و این نگاه مسیری قابل دوام و پایدار می سازد، ما باید بپذیریم که مردم صاحب اختیار و نقطه اتکای ما بعد از خدا هستند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم صاحب اختیار و نقطه اتکای ما بعد از خدا هستند

محمدجواد ظریف روز شنبه در آیین آغاز به کار مرکز ارتباط ( Focal Point) اتاق های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در جمع فعالان اقتصادی و اعضای اتاق اصفهان گفت: قدیمی ترین کشور جهان که توانسته است در یک سرزمین در مقابل همه هجوم ها دوام بیاورد ایران است و این نقش مردم را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: ما باید بپذریم بخشی از مردم کشور ما از کارنامه ما راضی نیستند و باید رضایت آن ها را حاصل کنیم، انتخاب دکتر پزشکیان بسیار هوشمندانه بود، اما باید بپذیریم ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و وظیفه ما این است که وفاق بین حاکمیت و مردم را ایجاد کنیم.

معاون راهبردی رییس جمهور ادامه داد: وفاق تنها میان حاکمان نیست، حدود ۲۰ درصد مردم به نامزد مخالف و حدود ۳۰ درصد نیز به رییس جمهور رای دادند، اما پنجاه درصد رای ندادند و ما باید تلاش کنیم اکثریتی که در انتخابات شرکت نکردند را با خود همراه کنیم.

وی گفت: در این دوره ایران نیازمند نگاه دقیق و ابجاد وفاق نه تنها در سطح حاکمیت و ملی که در سطح بین امللی است و این امر نیازمند اجماع، همراهی و هماهنگی در در داخل کشور، کاهش تنش و افزایش تعامل با بخش خصوصی است.

ظریف ادامه داد: مشکلات ما مرتفع نخواهد شد، اگر ما آماده شنیدن نظرات و سپس واگذاری اختیارات به استان ها و تمرکززدایی نباشیم.

وی گفت: ما آماده بازگرداندن حاکمیت به مردم در استان ها هستیم و برهمین اساس اتاق های فکر استانی شکل داده ایم که در آن از یاری مدنی مدیران دولت، نخبگان، دانشگاهیان، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای شناسایی دقیق مشکلات و پس از آن طراحی راه حل آن استفاده می کنیم، ما باید گوشمان به جامعه باشد و راه حل ها را از درون آن کشف کنیم.

معاون راهبردی رییس جمهور گفت: سرمایه های استانی ما مهم ترین سرمایه ما هستند و ایران سرمایه های زیادی در حوزه تمدنی، میراثی، فرهنگی و... دارد که همه آن را مردم ساخته اند، پیشرفت و توسعه با جامعه ای قدرتمند و دولتی خدمتگذار شکل می گیرد و این درست تقطه مقابل جامعه ضعیف و دولت فربه است.

وی درخصوص معضل آب و خشکی زاینده رود گفت: من واقف هستم که بزرگ ترین مساله اصفهان موضوع آب است و باید مساله را از طریق همدلی و وفاق حل کنیم، اگر بخواهیم به توافق برسیم باید به نگرانی و چالش های طرف مقابل هم توجه داشته باشیم؛ موضوع آب یک مساله بین اصفهان و چهارمحال است و فراتر از آن یک چالش ملی و جهانی است که برای رفع این مشکل ما باید بتوانیم با هم گفت و گو و همدلی داشته باشیم و مشکلات را دقیق بشناسیم.

ظریف با بیان اینکه از افتتاح مرکز ارتباط اتاق های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اتاق بازرگانی اصفهان بسیار خرسند شدم، افتتاح این مجموعه را یک راهبرد برای دولت خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار