قریشی در نشست راهیان نور و اردوهای پیشرفت خبر داد؛

اعزام بیش از ۷۷۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور

دفاع مقدس، یک الگو و ارزش مستمر برای ملت ایران است

تهران(پانا) - فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه از اعزام بیش از ۷۷۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اعزام بیش از ۷۷۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور

سردار سید قاسم قریشی، در  نشست خبری راهیان نور و پیشرفت، ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس، شهدای غزه و لبنان به بیان اهمیت توجه به دفاع مقدس از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و بیان کرد: مقام معظم رهبری به ادامه مسیر راهیان نور تشویق کرده‌اند و تاکید کردند که آن را مغتنم بشماریم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس از منظر رهبر انقلاب مانند معدن طلا و کلاس درس برای ما است و راهیان نور به عنوان یک فناوری برای به دست آوردن ارزش ها و دستاوردهایی است که دفاع مقدس برای ما به همراه داشته است.

قریشی تصریح کرد: دفاع مقدس ما در ۸ سال، داستان ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنانی بود که با حمایت غرب میخواستند ایران را تکه تکه کنند و مردم را مورد تجاوز و تعدی قرار دهند به همین دلیل دفاع مقدس یک الگو ، نمونه بزرگ، ارزش مستمر و درس همیشگی برای ملت ایران است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه در ارتباط با تاثیر بعد معنوی دفاع مقدس بیان کرد: یک بعد معنوی دفاع مقدس به فرموده رهبر انقلاب این است که ملائک بر این سرزمین تبرک می جویند، هر لحظه و هر صحنه دفاع مقدس سرشار از الگو و درس هایی برای ملت و جوانان است.اگر ملاحظه کنید در بخش های صنعت، نظامی و علمی، می بینید که همه اینها الگو گرفته از دفاع مقدس است.

وی در ارتباط با فراهم بودن آمادگی‌های لازم برای برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت اظهار کرد: با طراحی و برنامه ریزی بسیج و سپاه، میزبان دانش آموزان، معلمان دانشجویان، کارگران و به طور کل میزبان اقشار مختلف هستیم ما اگر چه در ابتدای سال (اردیبهشت‌ماه)  به شمال غرب، جنوب و جنوب غرب اعزام داشته‌ایم اما از آبان ماه امسال به دلیل گسترش حضور عزیزان بایستی ما آمادگی بیشتری ایجاد کنیم.

قریشی ادامه داد: ما از اردیبهشت ماه تا کنون بیش از ۷۷۰ هزار نفر اعزام داشته‌ایم اما با توجه به استقبال گسترده اقشار مختلف، قرارگاه های راهیان نور در استان ها در تلاش بودند  با همکاری و حمایت مردم و مسئولان، شرایط را برای حضور عزیزان فراهم کنند.

سردار باستان در بخش دوم این نشست با تشریح برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی بیان کرد: فصل ۵ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  به این اشاره دارد که ما باید دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که در تراز انقلاب اسلامی باشند، دانش آموزی تربیت کنیم که مومن، موحد، پرسشگر و جهادی باشد، فصل پنجم سند تحول بنیادین، ۴۳ ویژگی برای دانش‌آموزان بیان می کند که برگزاری اردوهای راهیان نور، یک موقعیت برای تحقق اهداف این فصل از سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: مجموعه‌های بسیج، سپاه و آموزش و پرورش برای برگزاری کمی و کیفی اردوهای راهیان نور دانش آموزی تاکید فراوان دارند، ما در مجموعه آموزش و پرورش، قرارگاهی داریم تحت عنوان قرارگاه امام حسن عسکری که رئیس این قرارگاه وزیر محترم آموزش و پرورش هستند.

باستان با تاکید بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، افزود: طبق برنامه ریزی که در این قرارگاه صورت گرفت قرار شد ۵۰۰ هزار دانش‌آموز را از مجموع تمامی دانش آموزان متوسطه اول و دوم به راهیان نور، و ۵۰۰ هزار نفر هم به اردوهای  پیشرفت اعزام کنیم، مجموعا یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار