پورمحمدی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور گفت موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد

سید‌حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

وی درخصوص مطالبات گندمکاران گفت: در فصل زراعی جاری ۱۲ میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری و مقرر شد دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداختی بابت آن داشته باشد. تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از رقم یاد‌شده که در بودجه پیش‌بینی شده بود پرداخت شده است، اما پرداخت مابقی آن نیاز به اجازه قانونی دارد.‌ این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوزی در این زمینه داشته باشد تا به‌ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالبات‌شان را دریافت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان به این شیوه است که هم افزایش حقوق و هم عدالت را در پرداخت در نظر بگیریم. ضریب افزایش حقوق ۲۰ درصد است اما معافیت حقوق‌بگیرانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. کسانی که تا الان ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند و از مالیات معاف بودند به سقف ۲۴ میلیون تومان می‌رسد. کسانی که تا ۲۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی تاکید کرد: در جلسات دولت به موضوع لایحه بودجه پرداخته می‌شود و ارقام مربوطه در دولت بحث شده است. در این راستا جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام خواهیم پرداخت تا بتوانیم لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار