وزیر کشور: عملکرد استانداران دولت چهاردهم ارزیابی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه استانداران دولت چهاردهم بر اساس شاخص‌های خاص انتخاب می‌شوند، گفت بعد از یکسال استانداران با همین شاخص‌ها ارزیابی مجدد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۵۰۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: عملکرد استانداران دولت چهاردهم ارزیابی می‌شود

اسکندر مومنی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی در تشریح روند انتخاب استانداران، اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند که ملاک اصلی باید شایستگی و کارآمدی باشد.

وی افزود: کارگروهی با هدف انتخاب استانداران تشکیل و شاخص‌ها تدوین شد و استاندار آذربایجان شرقی نیز از دل این سازوکارهای کارگروه مشخص و انتخاب شده است.

وی ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها در این انتخاب، موفقیت در مسئولیت‌های قبلی، مردم داری، وفاق و تعامل با همه بود که استاندار آذربایجان شرقی در مسئولیت قبلی خود تمامی این شاخص‌ها را دارا بود و با رای کامل و اجماع هیات وزیران انتخاب شد.

مومنی تاکید کرد: باید مشیء رییس جمهور در وفاق و همبستگی ملی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این استان نیز دنبال شود که بزرگترین این ظرفیت نیز نیروی انسانی است.

وی با قدردانی از تراب محمدی، سرپرست پیشین استانداری اظهار کرد: وی دوره سرپرستی را با تلاش و کوشش گذرانده و نگذاشت خدشه‌ای در آرامش مردم ایجاد شود و زحمات زیادی در قبال برگزاری انتخابات داشت.

وی با بیان این‌که مردم بهترین داور هستند و خدمتگذاران خود را به خوبی انتخاب می‌کنند و هیچگاه انسان‌های تلاشگر را فراموش نمی‌کنند، افزود: امروز شروع کار است و شاخص‌های ۱۰ گانه تعریف شده است و استانداران بعد از یک سال بر اساس آن بررسی می‌شوند.

وزیر کشور گفت: از جمله این شاخص‌ها، افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرابط زیست محیطی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی، مطالبی را فرمودند که بدون تردید ماندگار خواهد شد، گفت: این فرمایشات نشان از اقتدار، صلابت، بازدارندگی، آرامش و حکمت در تصمیمات بود و بلافاصله کل دنیا این پیام را دریافت کرد و بدون تردید آینده بهتری در پیش جهان اسلام و جبهه مقاومت و ایران عزیز خواهد بود.

روز گذشته رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تاریخی، مطالبی فرمودند که ماندگار خواهد شد،این فرمایشات نشان از اقتدار، صلابت،بازدارندگی،آرامش و حکمت در تصمیمات بود و بلافاصله کل دنیا این پیام را دریافت کرد،بدون تردید آینده بهتری در پیش جهان اسلام،جبهه مقاومت و ایران خواهد بود.

وزیر کشور اظهار کرد: مردم ایران با حضور در صحنه نشان دادند خون‌های پاک جبهه مقاومت موجب تسریع در سقوط رژیم جعلی صهیونیستی می‌شود.

مومنی گفت: احساس قرابت خاصی با تبریز دارم و هروقت وارد این شهر و دیار می‌شوم شور و اشتیاق خاصی به من دست می‌دهد زیرا نخستین تجربه دوران تحصیلی خود را در دانشگاه تبریز سپری کردم و چند سالی میهمان مردم این شهر بودم و علم و زندگی را با مردم آن آموختم و با شهریار از نزدیک صحبت کردم.

وی افزود: آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ و در تمامی تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و مقاومت نقش برجسته‌ای داشته است و دژ محکمی در تمامیت ارضی ایران در طول تاریخ بود.

مومنی با بیان این‌که سراسر این خطه مملو از آثار ماندگار تاریخ کهن این دیار است، گفت: ربع رشیدی که حدود ۷۵۰ سال قبل یک مجتمع بزرگ دانشگاهی بود و چهار دانشکده با ۶ هزار دانشجو از کشورهای جهان داشت و به هفت زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد.

وزبر کشور گفت: امروز ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری به وفاق، همدلی، همبستگی، امنیت و آرامش نیاز دارد و مردم عزیز بعد از شهادت شهدای خدمت، در انتخاباتی پرشور فرزند این دیار دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند که افتخار چند دوره نمایندگان مردم تبریز را هم دارد.

وی تاکیدکرد: یکی از کلیدواژه‌های رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی، وفاق ملی بود که صادقانه از همان گام نخست در انتخاب کابینه عمل به شعارش را نشان داد.

مومنی خاطر نشان کرد: دکتر پزشکیان معتقد است که یک دیدگاه و جناح نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند و دلیل این‌که کشور در گذر از حوادث تاریخ همواره تمامیت ارضی را حفظ کرده، حضور همه مردم در صحنه است.

وی با تاکید بر این‌که بدون جلب مشارکت مردم امکان پیشرفت وجود ندارد، اظهار کرد: مردم باید در اداره کشور نیز مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: اکنون در آغاز یک کار بزرگ هستیم و باید با کار و تلاش فراوان سرمایه اجتماعی تولید شود تا در انتخابات بعدی شاهد افزایش حضور مردم در صحنه باشیم.

مومنی با بیان این‌که شاخص اصلی برای ارزیابی عملکرد در همبستگی ملی، حضور مردم در صحنه است، گفت: جلوه وفاق را در انتخاب کابینه دولت چهاردهم نیز دیدیم که مجلس به کل کابینه دولت رای داد و شروع به کار همزمان دولت و مجلس با برنامه هفتم همراه شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار