عارف:

مدیران مدارس و خانواده‌ دانش‌آموزان نباید نگران ترافیک و جابجایی دانش‌آموز باشند

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهور مدیریت ترافیک را یکی از مسائل مهم در زمان بازگشایی مدارس دانست و تاکید کرد در وزارت کشور و شهرداری‌های کلان شهرها و کل کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان نگرانی‌هایی در زمینه ترافیک و جابجایی دانش آموز نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
 مدیران مدارس و خانواده‌ دانش‌آموزان نباید نگران ترافیک و جابجایی دانش‌آموز باشند

جلسه مدیریت ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۴ ـ۱۴۰۳ عصر شنبه ۲۴ شهریور۱۴۰۳ به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، دبیر هیات دولت، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، سخنگوی دولت، شهردار تهران و جانشین پلیس راهور فراجا و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار و در مورد اقدامات و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه‌های مربوطه در زمینه آغاز سال تحصیلی جدید بویژه مدیریت ترافیک بحث و بررسی و تصمیم گیری شد.

عارف در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول تاکید کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با اعیاد ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در سال جدید تحصیلی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوب و مناسب نهادهای متولی نتایج خوبی برای دانش آموزان، دانشجویان و کل نظام آموزشی کشور به بار آورد.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از زحمات و برگزاری جلسات منظم مسئولان دستگاه‌های مربوطه در زمینه هماهنگی امور بازگشایی و نوگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید تاکید کرد: مدیریت ترافیک یکی از مسائل مهم در زمان بازگشایی مدارس به ویژه هفته اول آغاز به کار سال تحصیلی جدید است که البته در کنار آن باید درباره زمینه‌های دیگر نیز همفکری و هماهنگی شود تا آغاز سال تحصیلی جدید خانواده‌ها و دانش آموزان با مشکلات روبرو نباشند.

عارف با تاکید بر اینکه آیین نامه حمل و نقل دانش‌آموزی ملاک عمل دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، افزود: مستندسازی رخدادها و تجربیات از سال تحصیلی به منظور بهره‌گیری در سال‌های آتی ضرورت دارد و در این راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران تا پایان آبان ماه اصلاحات لازم برای این آیین نامه را در قالب یک متمم تهیه کنند تا برای سال آینده تحصیلی به کار گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره اقدامات و وظایف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در زمینه مدیریت ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود تا مدیران مدرسه و نظام آموزشی کشور کمترین درگیری و دغدغه فکری را در برخی مسائل همانند سرویس‌های مدارس داشته باشند تا بتوانند با خیال آسوده روی مسائل آموزشی و تحصیلی دانش آموزان تمرکز کنند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در وزارت کشور و شهرداری‌های کلان شهرها و کل کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان نگرانی‌هایی در زمینه ترافیک و جابجایی دانش آموز نداشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از صدا و سیما و شورای اطلاع رسانی دولت خواست تا فرهنگ سازی لازم در خصوص استفاده از حمل و نقل عمومی و عدم به کارگیری از برخی از وسایل نقلیه پرخطر برای جابجایی دانش آموزان توسط والدین را در اولویت قرار دهد.

همچنین در این جلسه اقدامات و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه‌های مربوطه در زمینه مدیریت ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به تجارب سال‌های گذشته بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

تصمیم گیری در خصوص ساعت کار ادارات و دستگاه های دولتی در هفته ابتدایی مهر، توقف عملیات عمرانی ـ خدماتی در مسیرهای منتهی به مدارس و اطراف آن در زمان اوج ترددها و ترافیک، اطلاع رسانی و تشویق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی در هفته اول مهر، هماهنگی برای خدمات رسانی منظم و بدون اختلال در حرکت و جابجایی‌ها با اتوبوس، تاکسی و مترو با افزایش ظرفیت ناوگان عمومی، ارائه مشوق جهت استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی و پیش بینی پارکینگ های موقت از جمله وظایف و اقدامات دستگاه های دولتی، وزارت کشور، صدا و سیما و شهرداری تهران عنوان شد.

همچنین هماهنگی جهت استقرار نیروهای پلیس برای کنترل ترافیک در اطراف مدارس، اطمینان از عدم اختلال مسیریاب‌ها، اطمینان از عدم اختلال در چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه در مسیر و اطراف مدارس، ممانعت از تردد خودروهای آلوده‌کننده و بدون معاینه فنی، ساماندهی کلیه سرویس‌های مدارس با هدف کاهش حداکثری گره‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی، تکمیل مراحل اداری نقل و انتقال‌های معلمان و دانش آموزان قبل از آغاز سال تحصیلی و آماده سازی فضای مناسب در مدارس برای حضور و اجتماع والدین دانش آموزان از وظایف و اقدامت وزارت آموزش و تحقیقات و پلیس راهور فراجا بود که در این جلسه بررسی و تصمیم گیری شد.

همچنین علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به آمار استفاده ۲ میلیون نفری دانش آموزان از سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته، به تشریح برخی مشکلات و چالش های سرویس های مدارس در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و دانش آموزان استثنایی پرداخت و تاکید کرد که با هماهنگی و همکاری ها با وزارت کشور و شهرداری‌ها برخی عقب افتادگی‌ها در این زمینه جبران شده است.

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور نیز گزارشی از آمار، اقدامات و عملکرد این وزارتخانه در طرح «استقبال از مهر» و همچنین ثبت نام دانش آموزان و دانش آموزان استثنایی در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ارائه و تاکید کرد که هماننگی های لازم و بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری ها و سایر دستگاه های مربوطه در زمینه فرآیند ثبت نام سرویس های مدارس انجام شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با اشاره به ثبت نام ۷۲ شرکت ارائه دهنده سرویس مدارس در سامانه سپند تصریح کرد: ظرفیت شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک در این کلانشهر در خدمت دولت است تا دانش آموزان و خانواده‌های آنان در جابجایی فرزندان خود نگرانی نداشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار