مالکی در گفت‌و‌گو با پانا:

روابط ایران و عراق موجب کمرنگ شدن حضور کشورهای بیگانه در منطقه خواهد شد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت هرچقدر روابط ایران و عراق پررنگ‌‌تر و‌ گسترده‌تر شود، حضور کشورهای بیگانه در منطقه کمرنگ‌تر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
روابط ایران و عراق موجب کمرنگ شدن حضور کشورهای بیگانه در منطقه خواهد شد

فداحسین مالکی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص سفر رئیس جمهوری به عراق، اظهار کرد: «ملاقات رهبران و‌ مقامات ایران و عراق همواره حائز اهمیت بوده است. خصوصا در شرایطی که ما شاهد تحولات بسیاری در منطقه بعد از جریانات غزه هستیم؛ بنابراین حضور در مجامع بین‌المللی و سفر رئیس جمهور جدید ایران مهم خواهد بود.»

وی افزود: «این سفر هم در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی و همچنینی مراودات ایران و‌ عراق تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه این سفر نخستین سفر رئیس جمهور و قبل از سفر نیویورک صورت گرفته است، قطعاً بازتاب بسیاری در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «سیاست بر این است که اولویت اول ما تعامل و همکاری با کشورهای همسایه و سپس کشورهای منطقه باشد. سفر آقای رئیس جمهور هم در این راستا خواهد بود.»

مالکی اضافه کرد: «سفر رئیس‌جمهور به عراق خط بطلانی به توطئه‌های دشمنان است و باید تهران و بغداد به سمتی حرکت کنند که مقدمات خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه فراهم شود.»

نماینده مردم زاهدان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «یک ماه قبل از سفر آقای رئیس جمهور، هیاتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس سفری به بصره، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف داشت که ما طی آن سفر موضوعات مختلفی را بررسی کردیم. دو‌ کشور‌ به سمتی پیش می‌روند که توافق‌نامه‌های امنیتی منتج به نتیجه شود چرا که ما مرزهای گسترده‌ای با عراق داریم. هرچقدر روابط ایران و عراق پررنگ‌‌تر و‌ گسترده‌تر شود، حضور کشورهای بیگانه را در منطقه کمرنگ خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار