قالیباف درگذشت محمدعلی بهمنی را تسلیت گفت

تهران (پانا) - رئیس ‌مجلس ‌شورای ‌اسلامی با تسلیت درگذشت محمدعلی بهمنی گفت که این چهره ماندگار با آثار ارزشمند خویش در پیوند شعر امروز با مردم‌ و نسل جوان، نقشی تاثیرگذار ایفا کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف درگذشت محمدعلی بهمنی را تسلیت گفت

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان شاعر پیشکسوت و غزل‌سرای نام‌آور معاصر استاد محمدعلی بهمنی موجب تاسف و تاثر گردید.

این چهره ماندگار خوش‌ذوق و فرهیخته، نقش موثری در سیر تکوینی شعر و غزل معاصر و بهره‌مندی از مضامین و مفاهیم پرمعنا داشتند که با آثار ارزشمند خویش در پیوند شعر امروز با مردم‌ و نسل جوان، نقشی تاثیرگذار ایفا نمود و دستاوردهای ادبی‌شان در گنجینه معنوی و فرهنگی کشور به یادگار خواهد ماند. 

ضمن عرض تسلیت به مردم شریف و فرهنگ‌دوست ایران به‌ویژه مردم شهرستان‌های دزفول و بندرعباس، جامعه ادبی کشور، آشنایان و خانواده محترم، برای این شاعر گرانقدر رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان‌ صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

محمدعلی بهمنی متولد سال ۱۳۲۱ در دزفول بود و شامگاه نهم شهریور در پی عارضه مغزی در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. «باغ لال»، «در بی‌وزنی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی است»، «چتر برای چه، خیال که خیس نمی‌شود» و «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» از دفترهای شعر او هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار