ترقی در گفت‌وگو با پانا:

یکی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم باید رفع مشکل اساسی مردم در حوزه اقتصاد و معیشت باشد

همکاری نزدیک دولت و مجلس نقش بسیار موثری در سرعت بخشیدن به اقدامات دولت دارد

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم باید رفع مشکل اساسی مردم در حوزه اقتصاد و معیشت باشد، گفت تعامل و همکاری نزدیک دولت و کمیسیون‌های تخصصی نقش بسیار موثری را می‌تواند در سرعت بخشیدن به اقدامات دولت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم باید رفع مشکل اساسی مردم در حوزه اقتصاد و معیشت باشد

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیات دولت چهاردهم، بیان کرد: «همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند به هر حال یکی از نارضایتی‌های مردم در رابطه با گرانی قیمت‌ها، تورم و مشکلات مربوط به رکود تولید یا موانع تولید در کشور و حل مشکلات معیشتی آنها است. بنابراین یکی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم باید این باشد که به این مشکل اساسی مردم پاسخی دهد. برای رفع این مشکل باید تلاش‌هایی را به کار بگیرد که حداقل برای کاهش قیمت‌ها، همچنین افزایش ارزش پول ملی و ایجاد رونق بیشتر در تولید و جهش در تولید همت کند. کاری را که دولت قبلی زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است، انجام دهد تا ما در پایان سال شاهد کاهش تورم و جهش در تولید کشور باشیم که این شعار تحقق پیدا کند و بتواند به وضع اقتصادی کشور کمک کند.»

وی درخصوص همکاری مجلس و دولت نیز گفت: «به طور طبیعی دولت وقتی که برای حل مشکلات وارد عمل می‌شود، ممکن است موانع قانونی وجود داشته باشد و به اصلاح قوانین قبلی برای موفق‌تر شدن در این مسیر نیاز داشته باشد. در این زمینه باید مجلس کمک کند و سریع‌تر نسبت به اصلاح قوانین و کمک به دولت برای تحقق هدف مساعدت کامل را داشته باشد. بنابراین همان‌طور که مجلس برای رأی اعتماد وزرا با مدارا مشکلات بعضی از وزرا عمل کرد و سعی کرد حسن نیت خود را به دولت نشان دهد، طبیعتا در دیگر موارد نیز باید زمینه موفقیت دولت را در غلبه بر این مشکلات فراهم کند.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: «فراهم کردن زمینه موفقیت دولت در مقابله با تورم، موانع تولید و حل مشکلات معیشتی مردم ممکن است نیازمند به قانون‌مندی و حمایت و پشتیبانی مجلس باشد. اگر دولت حین برنامه متوجه شد که موانعی وجود دارد که باید مجلس آن را بردارد، مجلس به سرعت این کار را انجام دهد. در نتیجه دولت باید این اهداف را محقق کند. بر همین اساس تعامل و همکاری نزدیک دولت و کمیسیون‌های تخصصی نقش بسیار موثری را می‌تواند در سرعت بخشیدن به اقدامات دولت برای حل مشکلات مردم داشته باشد.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار