پزشکیان در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی راه و شهرسازی:

با روند فعلی قطعاً ادامه زندگی در تهران غیرممکن خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس جمهور با بیان اینکه قرار است بر اساس سند چشم‌انداز در منطقه بهترین باشیم، اما با روش‌های فعلی قطعاً موفق نخواهیم شد به این هدف برسیم و نیازمند تغییر اساسی در روش‌ها هستیم، گفت: به عنوان یک ایرانی دوست دارم کشورم در دنیا بهترین باشد و مردم کشورم از بهترین امکانات بهره‌مند باشند، لذا برای تحقق این هدف هر آنچه که در توان دارم به کار خواهم بست.

کد مطلب: ۱۴۹۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
با روند فعلی قطعاً ادامه زندگی در تهران غیرممکن خواهد شد

مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی راه و شهرسازی، حرکت در مسیر تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را چارچوب و محور اصلی برنامه‌ها و اهداف دولت چهاردهم برشمرد و اظهار داشت: در ایام انتخابات به ما گفته می‌شد که برای اداره کشور برنامه ندارید و وقتی عنوان می‌کردیم برنامه ما اجرای سند چشم‌انداز است می‌گفتند که زمان آن گذشته در حالی که بنده به این سند عمیقاً باور دارم و معتقدم که تحقق آن مشمول گذر زمان نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرار است بر اساس این سند ما در منطقه بهترین باشیم، اما با روش‌های فعلی قطعاً موفق نخواهیم شد به این هدف برسیم و نیازمند تغییر اساسی در روش‌ها هستیم، تصریح کرد: بنده به عنوان یک ایرانی دوست دارم کشورم در دنیا بهترین باشد و مردم کشورم از بهترین امکانات بهره‌مند باشند، لذا برای تحقق این هدف هر آنچه که در توان دارم به کار خواهم بست.

پزشکیان داشتن نقشه راه را از ملزومات توسعه متوازن و اصولی کشور عنوان کرد و افزود: ما باید بدانیم برای توسعه متوازن، می‌خواهیم چه شهری، با چه امکانات و منابع و مصارفی داشته باشیم، موضوعی که متاسفانه در توسعه شهر تهران رعایت نشده و با روند فعلی قطعاً ادامه زندگی در تهران غیرممکن خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با ذکر خاطره‌ای از دوران مدیریت خود در وزارت بهداشت و درمان و ایستادگی در برابر رویکردهای سلبی نسبت به مدیریت بانوان اظهار داشت: ما قصد داریم باور توانستن را در همگان فارغ از جنسیت و قومیت و مذهب زنده کنیم و یقین داریم اگر اراده کنیم، قطعا در رسیدن به اهداف موفق خواهیم شد.

پزشکیان احترام به همه اقشار جامعه از نخبگان و اندیشمندان و فرهیختگان تا سرمایه‌داران و صنعتگران و تولیدکنندگان با هر گرایش و سلیقه‌ای حول محور وفاق ملی را رمز موفقیت در پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: هر کس برای سربلندی و عزتمندی این کشور تلاش کند، با ما است ولو اینکه به بنده رای نداده باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انگیزه آبادانی و پیشرفت کشور نه در حرف، بلکه در عمل ما اثبات خواهد شد، گفت: در دولت چهاردهم هیچ مدیری به صرف اینکه در دولت‌های قبل بوده، یا با ما اختلاف سلیقه دارد، حذف نخواهد شد، بلکه ملاک و معیار توانمندی، تخصص و شایستگی است و با تمام توان از همه مدیران دارای این ویژگی‌ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه خدای متعال از ما ضعف را به عنوان بهانه عدم انجام مسئولیت نخواهد پذیرفت، بنابراین نباید در ضعف بمانیم و آن را بپذیریم، تصریح کرد: اگر دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت کشور صادقانه تلاش کنیم، قطعا خدای متعال هم لطف و عنایتش را شامل حال ما خواهد کرد.

رئیس جمهور در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دکتر بذرپاش، برای خانم دکتر صادق مالواجرد در این مسئولیت سنگین آرزوی موفقیت کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش در سخنانی به تشریح دستاوردها و اقدامات این وزارتخانه در دوران تصدی خود در حوزه‌های ساخت مسکن، واگذاری زمین، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی، افزایش حجم ترانزیت از کشور و موارد مشابه پرداخت.

فرزانه صادق مالواجرد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد رئیس جمهور به بانوان، توضیحاتی درباره برنامه‌های خود در سمت وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار