حجت الاسلام والمسلمین خطیب:

تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی سرلوحه برنامه‌های وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود

با اتکا به ظرفیت مردم، بر تهدیدات اطلاعاتی فائق آمدیم

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی سرلوحه برنامه‌های وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود، گفت: وزارت اطلاعات در دوره اخیر با مجموعه‌ای از عملیات ضد تروریستی و ضد اطلاعاتی غالب برنامه‌های دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی سرلوحه برنامه‌های وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در دفاع از برنامه‌های خود گفت: امید است نمایندگان محترم بر اساس وظیفه قانونی خود حمایت همه جانبه را از دولت داشته باشند، در مسیر خط پر افتخار علوی و ولایی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

وی ادامه داد: از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ ها و تنش های متعدد مواجهیم از جمله خلق درنده ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم دولتی با گسیختن افسار وحشی‌ترین باند نژادپرست صهیونیست و تولید بی سابقه ترین قتلگاه زنان و کودکان و سالخوردگان در منظر و مرآی جهانیان مواجه است.

خطیب خاطرنشان کرد: رویارویی دشمن با نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را با ابزار جنگ شناختی در دستور کار خود قرار داده است، دشمن با طراحی اقدامات، تضعیف ساخت درونی را هدف گرفته است.

وی افزود: امروز سرویس های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند و بسیاری از پروژه های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می پذیرد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: با این همه، جمهوری اسلامی ایران با لطف خدا و تدابیر رهبر انقلاب و حضور مردم و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است، دستگاه های امنیتی و نیروهای مسلح کشور توانسته‌اند قدرتمندانه بر توطئه ها فائق آیند و امنیت و یکپاچگی را تأمین کنند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: محیط امنیت ملی اکنون دستخوش تغییرات شگرفی شده که مواجهه با آن مستلزم نگاه و اتخاذ رویکردی تحولی عالمه و تخصصی است که وزارت اطلاعات عملا این بازخوانی را پیشه کرده است و ره‌یافت‌های جدیدی را اجرا کرده است.

وی افزود: اولویت اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه به جای اقدامات تدافعی و پسینی تثبیت و تقویت موازین دینی، قانونی و اخلاقی در تعیین صلاحیت ها و همه فعالیت‌های اطلاعاتی تقدم رویکرد صیانتی نسبت به همه آحاد جامعه بر رویکرد برخوردهای امنیتی، توسعه اطلاعات مردمی و مردم‌پایه کردن اطلاعات، بهره‌برداری حداکثری از فناوری‌های نوین، تمرکز ویژه بر جنگ شناختی و نبرد روایت‌ها، مبارزه با کنشگران و کنش‌های ضدامنیتی، تقویت جریان مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی همسو از جمله این ره‌یافت‌ها به شمار می‌رود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مادراطلاعاتی کشور در برابر صف آرایی همه جانبه دشمن در قالب یک قرارگاه اطلاعاتی توانسته با هم‌افزایی با جامعه اطلاعاتی و امنیتی گام‌های بلندی در جهت خنثی‌سازی اقدامات دشمنان بردارد.

همه توان خود را برای تعالی امنیت کشور به کار خواهم بست

وی ادامه داد: در صورت استمرار توفیق خدمت، در پیشگاه خداوند، رهبری انقلاب و مردم ایران همه توان خود را برای ارتقا و تعالی امنیت کشور به کار خواهم بست تا به مدد حضرت حجت بن الحسن (عج) پیشران مؤثری در اعتلای آرمان های جبهه انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران باشم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: تلاش در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و پشتیبانی از حکمرانی اقتصادی کشور بخشی از اقدامات تشکیلات اطلاعاتی در جهت ارتقای امنیت اقتصادی و کارایی حکمرانی ملی بوده است.

خطیب ادامه داد: جلب یاری مردم در کشف توطئه‌های دشمن و توفیق وزارت در به ثمر رسیدن برخی موارد حساس اخیر با مساعدت مردمی نمونه‌های روشنی از این رویکرد است و جز با اتکا به ظرفیت مردم نمی‌توان بر این حجم از تهدیدات فائق آمد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و حمایت از دیپلماسی کشور با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پنهان و امنیتی، تقویت شده و نقش آفرینی موثرتری در آن داشته که دوره جدید نیز با جدیت بر پویایی آن خواهیم افزود.

نقش اطلاعات را متناسب با اقتضائات امروز جهان بازتعریف کردیم

وی افزود: در هر سه حوزه تولید شناخت، صیانت و سالم سازی و ارتقای کیفیت حکمرانی براساس بازتعریف نقش اطلاعات متناسب با اقتضائات عصر کنونی صورت‌بندی و اجرایی شده است.

خطیب گفت: در حوزه توجیه و آگاه سازی هم برای نخبگان و هم برای عموم جامعه، با تولید محصولات متنوع و کیفی مطلوب، برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف با جامعه هدف، موجب صیانت از جمع کثیری گردیده است.

وی یادآور شد: توسعه و تقویت حراست‌ها از رهگذر تغییر فرآیندها و روش‌ها، هوشمندسازی مدیریت، توانمندسازی منابع انسانی و حاکمیت نگاه حرفه‌ای بر آنها و تعامل سازنده آنها با دستگاه‌های مختلف در این حوزه نیازمند به عنایت هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی دارد که در همینجا بر این تقاضا تاکید می‌گردد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اهتمام به شناسایی و بهره‌برداری از فناوری های نوظهور از قبیل هوش مصنوعی و علوم شناختی در متن فعالیت‌های تحولات چشمگیری را در حوزه جمع آوری و تحلیل اطلاعات رقم زده و نیل به اهداف بزرگ را دسترس‌پذیر کرده است.

وی گفت: سرمایه گذاری در این حوزه و بهره‌برداری از نیروی انسانی نخبه در آینده با استمرار ادامه خواهد یافت، نگاه همدلانه و دلسوزانه تشکیلات اطلاعاتی به افراد همواره مبنای مهم در مسیر حرکت اطلاعاتی بوده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: اگر دستگاه اطلاعاتی در مقابل دشمنان و خائنین به ملت با سرسختی و مقتدرانه ایستادگی می‌کند، با خطای فریب‌خوردگان و ناآگاهان صبورانه و حمایت‌گرانه برخورد می‌کند. 

خطیب گفت: تعداد قابل توجهی از افراد به جای دستگیری و احضار صرفا مورد تذکر قرار گرفتند، یا در جلسات گفت‌وگو و توجیه دلسوزانه اقناع و راهنمایی شدند. 

وی اضافه کرد: یکی از وجوهی که کمتر عیان است اهتمام و تمرکز وزارت اطلاعات بر حوزه پژوهشی است، که تشکیلات اطلاعاتی با برخورداری از دانشگاه و پژوهشکده و اندیشکده و موسسات کارنامه درخشانی در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و عالمانه دارد. 

خطیب اظهار کرد: بر مبنای منویات ریاست‌جمهوری تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی سرلوحه برنامه‌های وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود، امنیت پایدار، افزایش سرمایه‌ اجتماعی، قدرت ملی، پیشرفت کشور در گرو نگاه همدلانه اضلاع مختلف سیاسی و اجتماعی و کاهش همه شکاف‌هاست. 

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: تشکیلات اطلاعاتی متأثر از رویکرد خردمندانه دولت همه ظرفیت‌های خود را در مسیر تقویت و بالندگی جبهه انقلاب به کار خواهد بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار