رئیس جمهور بر کنترل هوشمند مصرف برق در کشور تاکید کرد

تهران (پانا)- رئیس جمهور ضمن تاکید بر کنترل هوشمند مصرف برق در کشور و گسترش نصب کنتورهای هوشمند گفت: در صورت اجرای برنامه‌ها، امیدواریم سال آینده فشار کمتری بر شبکه برق کشور وارد شود.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جمهور بر کنترل هوشمند مصرف برق در کشور تاکید کرد

مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از مرکز ملی راهبری (دیسپچینگ) شبکه برق کشور با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان صنعت برق کشور و وزارت نیرو و با اشاره به لزوم کنترل هوشمند مصرف برق در کشور بر گسترش نصب کنتورهای هوشمند و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با آن تأکید کرد.

وی با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در استفاده از تجهیزات سرمایشی و مصرف برق گفت: از همه کادری که در اینجا زحمت می‌کشند باید قدردانی کرد؛ با توجه به اجرای برنامه هایی که باید ادامه یابد و اگر درست پیگیری کنیم تا اجرا شود، امیدواریم در سال آینده فشار کمتری بر شبکه وارد شده و کنترل بیشتری بر مصرف انرژی داشته باشیم تا مردم و تولیدکنندگان و روستاییان در رابطه با کار و زندگی خود با مشکل مواجه نشوند.

رئیس جمهور افزود: از مردم عزیز هم درخواست می‌کنیم که تا می‌توانند اتاق‌ها را خیلی خنک نکنند؛ می‌توانند کاری کنند که وقتی برق لازم نیست، چراغ ها را خاموش کنند؛ می‌توانند کاری کنند که خیلی نورانی نشود و می‌شود با نور نصفه نیمه‌ای وقتی آدم نیازی به کارهای دقیق ندارد، در خانه زندگی کرد تا این روند و فشار در کل کشور کاهش یابد و همه بتوانند از برق استفاده کنند.

وزیر نیرو نیز که در این دیدار رئیس جمهور را همراهی می کرد، گزارشی از وضعیت تولید و توزیع برق در کشور ارائه داد و یادآور شد: طی ماه‌های گذشته تعداد قابل توجهی نیروگاه و نیز تعداد زیادی پروژههای پست و شبکه به بهره برداری رساندیم و تعداد قابل توجهی را هم آغاز کرده ایم که در مراحل اجرا هستند.

علی اکبر محرابیان افزود: تأکید رئیس جمهور این بود که با تأمین مالی و با پشتیبانی کامل، این پروژه‌های نیروگاهی پیگیری شود و یکی پس از دیگری شاهد بهره برداری واحدهای نیروگاهی باشیم تا ناترازی انرژی ما روز به روز کمتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار