توسلی در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد؛

ضرورت افزایش ارتباط با کشورهای مسلمان در راستای توسعه تجارت خارجی توسط دولت چهاردهم

هدف رسانه‌های خارجی ضعیف نشان دادن دستگاه‌های امنیتی است

تهران(پانا) - نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت دولت چهاردهم باید با افزایش ارتباط با کشورهای مسلمان و همسایه در راستای توسعه تجارت خارجی گام بردارد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش ارتباط با کشورهای مسلمان در راستای توسعه تجارت خارجی توسط دولت چهاردهم

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: «همانگونه که شاهد بودیم در جنایت قبلی ایران پاسخ قاطع داد؛ به این دلیل که کنسولگری ایران در دمشق بخشی از خاک ایران بود. باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی به این مسئولیت مراکز دیپلماسی ما توجهی نکرد، جمهوری اسلامی پیام قاطعی داد. اما در جنایت اخیر با توجه به اینکه آقای هنیه از رهبران اصلی مقاومت بودند، این جنایت بسیار بزرگ بود. همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند یک مهمان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده است یعنی تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران شده است. قتل و جنایتی انجام شده است که تاوان آن را باید پس دهند.»

وی افزود: «اینکه در سرزمین ما عملیات تروریستی انجام شده است، از ابعاد مختلف حقوقی و سیاسی این کار درست نیست و اگر نظام بین‌الملل عادلانه باشد، رژیم صهیونیستی باید محاکمه شود. دقیقا یک روز پس از تحلیف و آغاز کار دولت چهاردهم برای خلق اختلاف داخلی این کار را انجام دادند. درگیر کردن دستگاه‌های امنیتی ما و ناکارآمد جلوه دادن دولت چهاردهم از جمله اهدافی است که خودشان طراحی کردند که ناکارآمد بودن دستگاه‌های ما و قدرت خود را نشان دهند.»

این نماینده مجلس گفت: «اینها بخشی از ابعاد این اقدام تروریستی است که دستگاه‌های امنیتی باید ابعاد مختلف آن را بررسی کنند و اکنون در حال بررسی نحوه ورود و انجام عملیات تروریستی هستند. قطعا بدون وجود عوامل داخلی چنین اقدام تروریستی بزرگی انجام نمی‌شد بنابراین دستگاه‌های امنیتی ما باید در اسرع وقت این موضوع را پیگیری کنند و عوامل داخلی باید شناسایی و محاکمه شوند.»

توسلی ادامه داد: «طی چند روز اخیر، رسانه‌های خارجی اعلام کردند که بمب‌گذاری شده است که ضعف دستگاه‌های امنیتی ما و قدرتمندی خود را اعلام کنند بر همین اساس دوستان ما در مسائل ذی‌ربط باید برای مردم شفاف‌سازی کنند که چه اتفاقی افتاده است و مردم را در جریان بگذارند، البته باید در نظر داشته باشیم که شاید بعضی موارد قابل ذکر نباشد.»

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تأکید کرد: «مردم باید در جریان قرار بگیرند چراکه فکر می‌کنند به‌ عزت و امنیت ملی آنها توهین شده است و از این بابت عصبانی هستند و باید به خشم مردم احترام بگذاریم. ضمن اینکه بحث‌های انتقام که ذکر شد پیگیری می‌شود و باید مردم را تا جایی که پروتکل امنیتی اجازه می‌دهد در جریان بگذارند. این اتفاقات مسیر ایران را در تعالی پیشرفت، کُند می‌کند اما هرگز متوقف نمی‌کند.»

وی افزود: «با شهادت آقای رئیسی نظام توانست در طول ۲ ماه انتخابات برگزار کند و انشاءالله دولت به‌زودی کار خود را شروع خواهد کرد. شاهد بودیم که دولت بدون هیچ‌گونه نقصی در خدمت‌رسانی به مردم و دیگر مسائل کشور فعالیت‌های خود را انجام داد. امروز نیز همین اتفاق افتاده است که به خاک، میهمان و دستگاه‌های امنیتی ما جسارت کردند. دولت باید در اسرع وقت شکل بگیرد و فعالیت‌هایی که در حوزه توسعه روابط بین‌المللی و روابط منطقه‌ای با کشورهای مختلف به‌خصوص همسایگان داشته باشد.»

توسلی با بیان اینکه هرآنچه که دشمن انجام داده است ما باید خلاف آن را انجام دهیم، گفت: «اگر آنها به دنبال این هستند که سرمایه گذاری انجام نشود، جمهوری اسلامی باید همه تلاش خود را انجام دهد تا سرمایه‌گذاران را جذب کند و شرایط امن را ایجاد کند. در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل دوستان ما پرقدرت در حوزه حقوق بین‌الملل و تجارت خارجی فعالیت می‌کنند و باید با کشورهای مسلمان و همسایه ارتباط بگیرند. هر چقدر توسعه بیشتر باشد طبیعتا در حوزه اقتصاد ملی و کاهش قدرت ملی می‌تواند موثر باشد و موجب افزایش قدرت ملی، ارزش پول ملی و کاهش تورم شود.»

وی خاطرنشان کرد: «حوزه صادراتی ما باید با قدرت دنبال شود. موانع و کم‌کاری‌هایی وجود دارد که از قبل بوده و باید جبران شود. سازمان توسعه ‌و تجارت از سازمان‌های مهمی است که در موارد تحریم و مقابله با تحریم باید وظایف خود را انجام دهد. شورای عالی امنیت ملی به عنوان متولی اصلی است که در چارچوب سیاست‌های کلی که رهبری و قانون مجلس اعلام کردند، باید اقدام کند. در داخل نیز اقتصاد ملی را مدنظر قرار دهند تا درخصوص ادامه پیدا کردن تحریم‌ها تأثیر زیادی نداشته باشد. بخش‌های دیگر نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند تا آن چیزی که دشمن می‌خواهد رخ ندهد. انشاءالله امنیت ملی، اقتصاد ملی و روابط دوجانبه و چندجانبه با کشورهای دیگر تقویت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار