دستور رئیس‌جمهور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی

تهران (پانا) - رئیس جمهور ضمن تاکید بر به کارگیری همه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور برای تولید و تامین پایدار برق و نیز اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در این زمینه، به همه وزارتخانه‌ها و ادارات دستور داد تا همه اقدامات لازم برای کاهش مصرف انرژی را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس‌جمهور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات دولت عصر یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با دستور کار بررسی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در پی بروز گرمای بی‌سابقه در کشور برگزار شد.

در این جلسه دکتر پزشکیان ناظر به گزارش وزیر نیرو درباره میزان تولید و مصرف برق، با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برای عبور از چالش افزایش بی‌سابقه دمای هوای کشور در روزهای پیش‌رو، بر به کارگیری تمام ظرفیت‌هایی نیروگاهی کشور برای تولید و تامین پایدار برق تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن دستور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، از مردم خواست در مصرف برق حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

در ابتدای این جلسه مهندس محرابیان وزیر نیرو در گزارشی تفصیلی به میزان تولید و مصرف برق و چالش‌های پیش‌روی کشور در این زمینه در پی ثبت رکوردهای منطقه‌ای و جهانی در افزایش دما به‌ویژه در هفته جاری پرداخت و گفت‌: در کشور ما به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود و در شرایطی که امسال در اغلب کشورهای دنیا شاهد نقصان در تامین برق و قطعی‌های مکرر برق بوده‌ایم، بحمدالله با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته در مدیریت مصرف تا کنون در تامین برق پایدار مشکل جدی نداشته‌ایم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته رشد مصرف برق کشور به طور متوسط حدود ۴ درصد بوده، در حالی که تنها در سال جاری ما شاهد رشد ۹ درصدی مصرف بوده‌ایم، افزود: نکته مهم این است که کمینه دما نیز به شدت رشد کرده است.

علی اکبر محرابیان افزود: ‌بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا به اوج خواهد رسید و استان‌های مرکزی کشور از جمله تهران نیز دمای حدودا ۴۵ درجه‌ای را تجربه خواهند کرد که در چنین درجه حرارتی علاوه و بر تامین سلامت مردم، تامین و توزیع برق نیز به شکل ویژه‌ای اهمیت می‌یابد که نیازمند همراهی جدی مردم و مدیریت مصرف است.

در بخش دیگری از جلسه امروز(یکشنبه) هیات دولت، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات معاونین رئیس جمهور در دولت سیزدهم، برای دکتر پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد قائم‌پناه معاون اجرایی، محمد ظریف معاون راهبردی، دبیری معاون پارلمانی و امور مجلس و طیب‌نیا مشاورعالی رئیس جمهور در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار