دیدار وزیر خارجه تانزانیا با رئیس جمهوری؛

پزشکیان: رواج فرهنگ ایرانی در برخی مناطق تانزانیا زمینه مناسبی برای تعمیق روابط دوجانبه است

تهران (پانا) - رئیس جمهوری گفت رواج گسترده فرهنگ ایرانی در تانزانیا بویژه منطقه زنگبار، زمینه مناسبی برای تعمیق روابط و تحکیم همکاری‌های فیمابین است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پزشکیان: رواج فرهنگ ایرانی در برخی مناطق تانزانیا زمینه مناسبی برای تعمیق روابط دوجانبه است

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با محمد ثابت کمبو، وزیر امور خارجه تانزانیا که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور این کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها با تانزانیا در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت چهاردهم تلاش خواهد کرد موانع گسترش تعاملات میان دوکشور را برطرف کند، بر ضرورت تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تانزانیا برای تمهید مقدمات تدوین اسناد همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: رواج گسترده فرهنگ ایرانی در تانزانیا بویژه منطقه زنگبار، زمینه مناسبی برای تعمیق روابط و تحکیم همکاری‌های فیمابین است. 

«محمد ثابت کمبو» وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری اسلامی ایران و نیز ابلاغ آرزوهای نیک رئیس جمهور کشورش برای وی، اظهار داشت: رابطه تاریخی ایران و تانزانیا هزاران سال قدمت دارد و جمعیت قابل توجهی از شیرازی‌های ایران از سال‌ها پیش به زنگبار مهاجرت کرده و فرهنگ ایرانی و حتی زبان فارسی را در آنجا رواج داده‌اند.  

وزیر امور خارجه تانزانیا با اعلام درخواست کشورش برای گسترش روابط با ایران بویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، از دکتر پزشکیان دعوت کرد از این کشور به عنوان خانه دوم خود و همه ایرانی‌ها دیدار کند تا در مسیر گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف گام‌های جدی تری برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار