در یدار سفیر چین در تهران؛

تاکید باقری بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های ایران و چین برای پیشبرد همکاری‌ها

تهران (پانا) - سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید باقری بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های ایران و چین برای پیشبرد همکاری‌ها

«زونگ پی وو» سفیر جمهوری خلق چین در تهران با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مطرح در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کرد.

در این دیدار علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

وی ارتقای همکاری ایران و چین به‌ عنوان دو بازیگر تاثیرگذار در عرصه بین‌الملل در سازوکارهای چندجانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس را مکمل همکاری‌های رو به توسعه دو کشور ارزیابی نمود.

باقری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مواضع و نگاه چین به تحولات غزه، بر تقویت رایزنی‌ها برای توقف فوری و بدون قید و شرط جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید نمود.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز در این دیدار گزارشی از سومین نشست بیستمین کمیته دائمی مرکزی حزب حاکم در چین و نشست اخیر چهارده گروه فلسطینی در پکن ارائه کرد.

«زونگ پی وو» اعتماد متقابل سیاسی میان دو کشور را بنیاد محکم همکاری در سایه اجماع رهبران عالی دو کشور دانست و بر اراده دولت چین بر اجرای برنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به پیام تبریک رییس جمهور چین به جناب آقای دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب، بر عزم طرف چینی در پیگیری توافقات دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های چندجانبه تاکید کرد و افزود هیات بلند پایه‌ای از چین در آیین ادای سوگند رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار