بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت:

ترمینال دوم فرودگاه‌های رامسر و ایلام به بهره‌برداری می‌رسد

پرینتر سه بعدی در حوزه مسکن ساخته شده است

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ترمینال دوم فرودگاه رامسر و ایلام تا چند روز آینده خبرداد و گفت قطعه دوم محور اهواز به اندیمشک نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۸۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ترمینال دوم فرودگاه‌های رامسر و ایلام به بهره‌برداری می‌رسد

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که در دستور کار این دولت و رئیس جمهور شهید قرار گرفت، موضوع نقشه راه توسعه فناوری برای دهه آینده وزارتخانه‌های مختلف بود که در وزارت راه و شهرسازی این موضوع به جدیت پیگیری شد و نقشه راهبردی به اتمام رسید و به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین صندوق توسعه و فناوری در بخش مسکن و ساختمان و در بخش حمل و نقل به صورت غیردولتی تاسیس شد و سرمایه اولیه برای آن دیده شد و فرآیند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این دو بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ شرکت صنعتی سازی مسکن در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها در استان البرز به صورت صنعتی سازی در حال فعالیت است. همچنین در یکی از شرکت‌های دانش بنیان پرینتر سه بعدی ساخت مسکن در حال ساخت است.

بذرپاش با اشاره به برنامه کاهش حوادث جاده‌ای که در این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع با معاونت علمی و فناوری آغاز شده و اثرات آن در  راه دارای‌ها مشاهده می ‌ود.

وی بیان اینکه نقشه راه وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست به زیرمجموعه ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: در چند روز آینده  40 کیلومتر باقی مانده از 110 کیلومتر دو خطه شدن قطعه بعدی خط اهواز به اندیمشک به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که ۷۰ کیلومتر آن توسط رییس جمهور شهید افتتاح شده بود تا این مسیر به مدارشبکه ریلی کشور اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در روزهای آینده ترمینال دوم فرودگاه رامسر و ترمینال ایلام به بهره بردای خواهند رسید که سبب می‌شود شبکه فردوگاهی ما در شمال و جنوب و غرب کشور توسعه داده شود.

بذرپاش با اشاره به بازگشت ۸۷ هزار از زائران حج به کشور گفت: بار اصلی جا به جایی زائران بر عهده سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی بود که جای قدردانی دارد. همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور برای نخستین بار از چندین فرودگاه کشور عملیات اعزام و بازگشت زائران را انجام دادند که از باید از همه آنها قدردانی کرد.

وی درباره بازگشایی سفارت آذربایجان در دولت سیزدهم اظهار داشت: به دلیل مشکلی که در یک و نیم سال گذشته رخ داده بود، این سفارت تعطیل شده بود. بر همین اساس یکی از کارهای اصلی ما در کمیسیون مشترک همکاری ایران و آذربایجان، بازگشایی این سفارت بود که با پیگیری های انجام شده این سفارت بازگشایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقداماتی که در حوزه ترانزیتی با کشور آذربایجان انجام شده است، یادآور شد: احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل در ترازیت کالا در بخش جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

بذرپاش خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم که صادرات ۱۶ میلیون تن کالا به صورت ترانزیت هدفگذاری شده است، اگر این مسیر ادامه یابد، میزان صادرات کالا از ۲۰ میلیون تن هم عبور خواهد کرد و یک رکورد تازه در ترانزیت کالا در کشور ثبت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار