یوسفی در گفت‌وگو با پانا:

اولویت مردم دعوای سیاسی و دوقطبی‌سازی نیست

امیدواریم پزشکیان فراجناحی عمل کند/ افرادی باید برای کابینه انتخاب شوند که به شرایط کشور مشرف باشند

تهران (پانا) - نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه اولویت مردم دعوای سیاسی و دوقطبی‌سازی نیست، گفت اولویت امروز کشور زیرساخت‌های اقتصادی، کنترل تورم، حل مشکل اشتغال جوانان و افراد تحصیل‌کرده است.

کد مطلب: ۱۴۸۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اولویت مردم دعوای سیاسی و دوقطبی‌سازی نیست

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس در گفت‌وگو با پانا درخصوص تعامل قوای سه‌گانه و اولویت‌های دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم، اظهار کرد: «باید همیشه قدرشناس مردم باشیم که با حضورشان فارغ از اینکه چه نوع نگاه سیاسی دارند، همه در چارچوب نظام در انتخابات شرکت کردند. رای مردم نشانه مردم‌سالاری دینی و جمهوریت است؛ از این جهت باید قدرشناس مردم باشیم. آن ۵۰ درصدی هم که رای ندادند نیز د‌وستدار نظام هستند چرا که ایران متعلق به همه ایرانیان است. عملکرد دولت و مسئولان اجرایی باید به‌گونه‌ای باشد که در‌ انتخابات‌های بعدی حضور حداکثری را شاهد باشیم و آن ۵۰ درصد نیز در انتخابات شرکت کنند.»

وی افزود: «دوران انتخابات به پایان رسیده است و رئیس‌جمهور منتخب که آرزوی موفقیت برای ایشان داریم، باید کار را آغاز کنند. مجلس در کنار سایر قوا آمادگی همکاری برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت را دارد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «ما منتخبین مردم دو وظیفه داریم؛ مورد اول کنار گذاشتن نگاه شخصی است یعنی نوع نگاه ما باید نگاه ملی باشد. مورد دوم اینکه رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه ملت ایران است چه کسانی که به وی رای داده باشند، چه رای نداده باشند.»

وی ادامه داد: «وظیفه دیگری نیز سایر قوا و مردم برعهده دارند و آن، این است که پذیرای رای اکثریت باشند چرا که یکی از خصوصیات دموکراسی این است. از این جهت مجلس آمادگی همکاری با دولت چهاردهم را دارد اما دو نکته وجود دارد؛ یکی شاخص‌هایی است که حضرت آقا مطرح کردند؛ افرادی که با انقلاب زاویه دارند یا مبانی انقلاب و امام را قبول ندارند، نباید از آنها استفاده شود البته تغییر و تحول در دولت طبیعی است اما افراد با کارنامه‌ مشخص و قوی باید در کابینه حضور داشته باشند. رئیس‌جمهور منتخب خود سایقه جبهه دارد و قبل از انقلاب به عنوان مبارز، افرادی را انتخاب خواهند کرد که معتقد به مبانی انقلاب باشند.»

یوسفی اضافه کرد: «من یک توصیه به عنوان یک‌ نماینده مجلس به رئیس جمهور منتخب دارم و آن است که اجازه دهیم گردش نخبگانی اتفاق بیافتد. از نیروی جوان و باتجربه استفاده شود. جوان لزوما به این معنا نیست که بی‌تجربه باشد. باید به نیروی جوان این فرصت داده شود که منجر به تفکرات جدید می‌شود.»

مقام معظم رهبری اشاره کردند که باید شرایط کشور را در نظر بگیریم و افرادی باید انتخاب شوند که به شرایط کشور کاملا مشرف باشند. باید شرایط را ببینند و مسئولیت را بپذیرند. ما قطعا با همراهی آقای پزشکیان در جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها این آمادگی را داریم که با انتخاب افراد توانمند دارای کارنامه و برنامه مشخص را یاری کنیم. ان‌شالله که بتوانند فراجناحی عمل کنند و دولتی قوی را ایجاد کنند.» 

یوسفی درخصوص اولویت‌های لازم برای پیشبرد سیاست‌های کلان کشور گفت: «اولویت امروز کشور زیرساخت‌های اقتصادی، کنترل تورم، حل مشکل اشتغال جوانان و افراد تحصیل‌کرده کشور و توجه به نقش جایگاه بین‌المللی ایران است. موردهای دیگری که می‌توان اشاره کرد عبارتند از توجه به زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های عمرانی و افزایش ارزش پول ملی است. اولویت مردم دعوای سیاسی و دوقطبی‌سازی نیست.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار