نمایش وحدت با ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب

محسن رضایی: اجماع باید رویکرد قطعی جبهه انقلاب باشد

تهران (پانا) - آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد پزشکیان، قالیباف و جلیلی در صدر قرار دارند. حال سوالی که مطرح است این است که آیا بزرگان جبهه انقلاب می‌توانند محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی را به ائتلاف با یکدیگر راضی کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایش وحدت با ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب

6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته پنجمین و آخرین مناظره خود را پشت سر گذاشتند. امروز نامزدها آخرین تبلیغات را برای جذب آرای مردم انجام می‌دهند چرا که به گفته محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور از 8 صبح روز پنجشنبه تبلیغات ممنوع است.

به نظر می‌رسد آنچه که ضروری است اجماع نامزدهای جبهه انقلاب است. توصیه بزرگان این است که محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی با یکدیگر وحدت کنند. 

سعید جلیلی درباره امکان اجماع کردن جبهه انقلاب روی یک کاندیدا، گفت: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛ این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی ماست و پای وظیفه‌مان خواهیم بود.

محمدباقر قالیباف نیز شب گذشته با انتشار ویدیویی اعلام کرد که به عهدی که با مردم بستم تا پایان ادامه خواهم داد. 

به گفته قالیباف، امروز کشور در شرایطی است که با برنامه‌های خود باید به رشد اقتصاد کمک کنم تا فشار از مردم برداشته شود.

چندی پیش محسن رضایی با بیان اینکه اجماع یک گفتمان است، گفت: اکنون این گفتمان را دنبال می‌کنیم؛ باید تلاش کنیم اجماع را به یک رویکرد بنیادی و منظومه فکری تبدیل کنیم. اجماع باید رویکرد قطعی جبهه انقلاب باشد. ما نیاز به گسترش تفکر و رویکرد اجماع در جبهه انقلاب داریم و باید، فردگرایی، شخص محوری و گروه گرایی را کنار گذاشته و اجماع برای مردم را به‌دست نیرو‌های انقلاب به مرحله اجرا درآوریم.

عده‌ای از بزرگان در حال تلاش و رایزنی با نامزدها هستند تا به اجماع برسند

حجت الاسلام سید رضا تقوی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت اجماع نامزدهای جبهه انقلاب، گفت: عده‌ای از بزرگان در حال تلاش و رایزنی با نامزدها هستند تا کسانی که آرا کمتری دارند به نفع کاندیدی که اقبال بیشتری دارد کنار بروند. این امر موجب می‌شود آرا یک کاسه شود. رئیس جمهور منتخب نیز با رأی بیشتر و پشتوانه قوی‌تر سکان اداره کشور را به دست می‌گیرد.

نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چهره‌هایی که بین این افراد مقبولیت دارند تلاش‌هایی را شروع کرده‌اند که نامزدها را به وحدتی برسانند. اجماع حرکت مبارکی است.

تقوی گفت: مکانیزم رسیدن به اجماع این است که مناظرات انجام شود. بعد نظرسنجی‌ها توسط چهار دستگاه مورد اعتماد ارائه شود. میانگین آمار را استخراج کنند و آن کسی که رای‌آوری بالاتری دارد را حمایت کنند. بنده شنیده‌ام که برخی کاندیداها این مکانیزم را پذیرفته‌اند. توصیه بنده به کاندیداها این است که حتما اجماع کنند. در صورتی اجماع نشود حتی اگر نامزد جبهه انقلاب رای هم آورد، پراکندگی آرا موجب کاهش رأی او می‌شود.

تا قبل از برگزاری انتخابات کاندیداهای جبهه انقلاب به اجماع برسند

محمدصالح جوکار هم با اشاره به جلسات برگزار شده برای اجماع و ائتلاف بین کاندیداهای جبهه انقلاب گفت: جلسات شیخوخیت با نخبگان و پیشکسوتان عرصه سیاسی در جبهه انقلاب برای ائتلاف بین نامزدهای جبهه انقلاب برگزار شده است. درخواست نمایندگان مجلس نیز از نامزدهای جبهه انقلاب این است که ائتلاف کرده و به نفع یکدیگر کنار روند تا در نهایت یک نفر در عرصه انتخابات باقی بماند.

به گفته جوکار تا قبل از برگزاری انتخابات کاندیداهای جبهه انقلاب به اجماع برسند و عرصه خدمت را به دیگری واگذار کرده و خودشان در جای دیگر مشغول به خدمت شوند.

اجماع و ائتلاف انقلابی محقق خواهد شد

شب گذشته نیز حجت الاسلام محمدرضا عابدینی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: از آن‌جا که الحمدلله بحث وحدت در جبهه انقلاب قطعی شده و ان‌شاءالله اجماع و ائتلاف انقلابی محقق خواهد شد، لذا دوستان در این روزها از حرف‌های دیگر عبور کنند (که در بین مؤمنان هیچ ناراحتی و کدورت و فاصله‌ای ایجاد نشود)، بلکه در ایام پیش‌رو، بیشتر به تضرع به درگاه الهی برای پیروزی جبهه‌ی انقلاب اسلامی متمرکز شوند و با توسل به پیشگاه مقام ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برای پیروزی جبهه انقلاب دعا کنند.

با وجود اینکه فرصت زیادی تا روز انتخابات باقی نمانده است، باید دید بالاخره این دو چهره شناخته‌شده جبهه انقلاب چه تصمیمی خواهند گرفت. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار