لطیفی در پاسخ به پانا:

در تلاش هستیم تا فرآیند طولانی جذب اصلاح شود

زارع پور: پوشش فیبر نوری را برای ۸ میلیون خانوار فراهم کردیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت یکی از آسیب‌هایی که ما شناسایی کردیم این بود که فرآیند جذب طولانی است در همین راستا در تلاش هستیم تا گزینش و حراست همزمان با آزمون‌های مرحله دوم آغاز شود ضمن اینکه از سامانه‌های هوشمند و بانک اطلاعاتی نیز استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
در تلاش هستیم تا فرآیند طولانی جذب اصلاح شود

علی بهادری جهرمی در نشست خبری مشترک با عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: سلسله جلساتی به منظور ارائه گزارش به مردم از خدمات دولت سیزدهم برگزار و قرار شد اقداماتی که در حدود سه سال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداری و استخدامی هم انجام شده، اعلام شود. برنامه محوری در دولت شهید رئیسی و همچنین هدف محوری در بسیاری از اقدامات مشهود است. نوع مدیریت شهید رئیسی به دور از هیاهو و جنجال سیاسی بود.

وی‌افزود: در حوزه فضایی در این دولت در مدت سه سال سه جلسه برگزار و حدود ۱۳ پرتاب انجام شد که نشان دهنده توجه ایشان بود.

زارع پور، وزیر ارتباطات در ادامه این نشست گفت: یکی از اقدامات جدی انجام شده در راستای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی کشور، سرعت و کیفیت اینترنت است و کارهای بزرگی شروع و تمام شده است. در این دوره در لایه های مختلف شبکه های ارتباطی سرمایه گذاری شده است. اما در بعضی از حوزه ها عقب‌ماندگی‌هایی وجود داشت.

وی افزود: در حوزه اینترنت ثابت سال‌ها جزو آخرین کشور‌ها بودیم و در این زمینه بزرگ ترین پروژه ارتباطی کشور فیبر نوری را شروع کردیم و با تمام سختی ها در ابتدای راه در ۶۰۰ شهر را شهرداری ها تفاهم کردیم و کار در ۱۵۰ شهر تمام شده است. در قدم اول فیبر را به نزدیک خانه ها بردیم و در مرحله بعد پوشش یا همان اتصال فراهم شد و تا کنون پوشش ۸ میلیون خانوار فراهم شده است.

میثم لطیفی نیز در این نشست بیان کرد: در حوزه راه‌اندازی سامانه سنجش میزان رضایت مردم از کارکنان دولت دستور رئیس جمهور بود که مردم باید بر عملکرد کارکنان دولت نظارت کنند. این کار مشترک با وزارت ارتباطات انجام شد و گزارش یازدهم آن منتشر شد. ما هنوز امیدوار هستیم تعداد مراجعات بیشتر شود. این اقدام به صورت بر خط برای رئیس جمهور قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: نقشه حرارتی بیانگر رضایت مردم از کارکنان دولت بوده است. شاید نارضایتی باشد اما نمی‌تواند اعلام کند که ما می‌خواهیم این امکان را فراهم کنیم. دولت هم چنین برای اولین بار سامانه جمع نویسی را راه اندازی کرده است. ۲۱۹۱ نفر از کارکنان دولت در مورد آن نظر داده‌اند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه سکوی یکپارچه مدیریت عملکرد نظام اداری که یک پلتفرم است، بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی در ارزیابی نقش دارند و مدل خاصی از ارزیابی عملکرد را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: امروز بر اساس آخرین آماری که در حوزه کارکنان دولت داریم ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۹۷ نفر در دولت در حال خدمت به مردم هستند که ۱۴ درصد این افراد به شکل پیمانی، ۱۳ درصد قرارداد کار معین، ۵ درصد کارگری و یک میلیون و ۵۳۶ هزار نفر به صورت رسمی فعالیت می‌کنند که سهم آقایان یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر و خانم‌ها ۹۹۸ هزار نفر است.‌

لطیفی گفت: عموما سالنامه اداری را بعد از ۱۵ سال منتشر می‌کنیم که آخرین بار در سال ۱۳۸۴ منتشر شد و پس از آن مورد دیگری نداشته‌ایم. با الگویی که در حوزه هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات انجام دادیم، سعی کردیم اطلاعات را جمع‌اوری کرده و اکنون به شکل برخط در دسترس برای پژوهشگران است.

وی تاکید کرد: حکمرانی ما باید حکمرانی هوشمند باشد و باید در این راستا از ظرفیت مردم استفاده کنیم. نگاه ما در دولت سیزدهم چابک سازی دولت و حرکت به سمت هوشمندسازی است. برنامه داریم که بیش از پنج هزار خدمت در ابتدا به صورت الکترونیکی و سپس به صورت هوشمند ارائه کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: راه‌اندازی سامانه رضایت سنجی با تاکید رئیس جمهور شهید انجام شده و یازده هفته از افتتاح آن می‌گذرد.

لطیفی اضافه کرد: رتبه‌بندی معلمان در دولت مردمی اجرا شد که به کرامت و معیشت فرهنگیان کمک کرد.

امیدواریم تا اول مهر ماه کسری معلم رفع شود 

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه فرآیند جذب پس از پذیرفته شدن در آزمون های استخدامی طولانی است، چه برنامه‌ای برای این مساله دارید؟ مشخصاً آماری درباره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش ارائه بفرمایید. گفت: یکی از آسیب‌هایی که ما شناسایی کردیم این بود که فرآیند جذب طولانی است بخشی از آن به این دلیل است که مصاحبه دستگاه‌های اجرایی زمان بر است. البته در وزارت آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها جذب کمتر از ۵-۶ ماه طولانی می‌‌کشد متاسفانه گاهی در برخی از دستگاه‌ها فرآیند جذب یک سال به طول می‌انجامد که البته این فرآیند در حال اصلاح است. 

وی افزود: در تلاش هستیم تا گزینش و حراست همزمان با آزمون‌های مرحله دوم آغاز شود ضمن اینکه از سامانه‌های هوشمند و بانک اطلاعاتی استفاده می‌شود. اگر بانک اطلاعانی سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی با هم مدنظر قرار گیرد، روند را تسریع می‌بخشد.

لطیفی گفت: در خصوص آزمون‌های آموزش و پرورش نیز هنوز نتایج اولیه که اعلام شده منجر به نتیجه نهایی نشده است. امسال ۵۷ هزار مجوز داده شد. افراد برای مصاحبه اولیه آمدند و ارزیابی‌ها صورت گرفته است؛ امیدواریم با سرعت امروز آموزش و پرورش، تا اول مهر کسری معلم رفع شود البته از الگوی جذب بازنشستگان و حق‌‌التدریس‌ها نیز باید استفاده شود.

۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی هوشمند و الکترونیکی ارائه می‌شود

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند، تصریح کرد: من به رئیس اداری استخدامی کشور گفتم که سرباز شما هستم و با همین همراهی امروز اتفاق بی‌نظیری رخ داده است. الان ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی به شکل الکترونیکی ارائه می‌شود. ما از دولت الکترونیکی عبور می‌کنیم و به سمت دولت هوشمند می‌رویم. بیش از ۵۰۰ خدمت در دولت به شکلی ارائه می‌شود که نیاز به حضور فیزیکی و ارائه مدرک ندارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بیش از ۴۸ میلیون نفر از مردم کشور وارد پنجره ملی خدمات هوشمند شدند و از آن استفاده کردند و روزانه حدود ۴ میلیون نفر از این خدمات استفاده می‌کنند. اکنون بستری فراهم شده تا مردم بدن مراجعه به دفتر املاک می‌توانند در سامانه خودنویس قرارداد خود را بنویسند بدون اینکه هزینه گزافی پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار