سلیمی در گفت‌و‌گو با پانا:

شرایط فعالیت برای تمامی جناح‌ها در کشور وجود دارد

کاندیداها باید بتوانند برنامه‌هایشان را بدون تخریب دیگران ارائه کنند

تهران (پانا) - نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط فعالیت برای تمامی جناح‌ها در کشور وجود دارد، گفت کاندیداها باید بتوانند برنامه‌هایشان را بدون تخریب دیگران ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شرایط فعالیت برای تمامی جناح‌ها در کشور وجود دارد

روزشمار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ۱۱ روز رسیده و مردم خود را برای روز سرنوشت‌ساز هشتم تیرماه و انتخاب اصلح آماده می‌کنند.

به نظر می‌رسد نامزدها باید در کنار تحلیل وضعیت موجود، برنامه‌های خود به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت را به مردم ارائه کنند.

در این راستا، اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم و یازدهم در گفت‌وگو با پانا گفت: «شرایط این انتخابات یک شرایط اورژانسی بود و این انتخابات طبق روال خود پیش نرفت. تقریبا کاندیداهایی که در صحنه انتخابات حضور دارند، هیچکدام آمادگی و برنامه‌ریزی لازم را برای این انتخابات نداشتند.»

وی ادامه داد: «به نظر من با توجه به شرایطی که وجود دارد، باید همه نامزدها اهداف و عملکرد خود را ارائه دهند و برنامه‌هایی که درخصوص مسائل کشور دارند، مثل معیشت مردم، مسکن، اشتغال و خودرو باید شفاف تبیین شود و مواضع خود را مشخص کنند.»

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پخش مناظرات انتخاباتی در صدا و سیما باید معقول باشد که مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند، گفت: «با توجه به شرایطی که صدا و سیما به وجود آورده، همه کاندیداها می‌توانند از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند. مناظره‌ها، میزگردها و برنامه‌های پرسش و پاسخ می‌تواند برای مردم و کلیه افرادی که در کشور زندگی می‌کنند، کارآمد باشد.»

وی افزود: «کاندیداها باید بتوانند برنامه‌های خود را بدون اینکه گروه خاصی را تخریب کنند، ارائه کنند. همچنین طرفداران نامزدها نیز باید همین اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و فضا را متشنج نکنند. هر کس می‌تواند کاندیدای خود را با توجه به مستنداتی که وجود دارد، تبلیغ کند. در نهایت در یک فضای آرام مردم بتوانند فرد مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.» 

سلیمی با اشاره به عملکرد مناسب شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها، گفت: «در ریاست‌جمهوری همه افراد امکان تایید صلاحیت ندارند. با فضایی که اکنون وجود دارد تمامی گرایش‌های سیاسی که در کشور فعال هستند و می‌توانند کاندیدای خود را داشته باشند. به نظر من شرایط برای تمام گرایش ها در کشور وجود دارد. اگر تعداد افرادی که تایید شدند کمتر بود، شرایط انتخاب بهتر بود اما اکنون نیز با این تعداد، فرصتی وجود دارد که افراد بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.»

لازم به ذکر است، وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت‌شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوری چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تا ۶ تیرماه ۱۴۰۳ بازه تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است و ۷ تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود. در نهایت چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار