زارع پور در جمع خبرنگاران:

برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری آمادگی داریم

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت در صورتی که شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

کد مطلب: ۱۴۷۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری آمادگی داریم

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: آخرین حضور رئیس جمهور شهید در وزارت ارتباطات که در آستانه روز جهانی ارتباطات بود، افتتاح توسعه شبکه انتقال کشور را داشتیم که از آغاز دولت تا امروز بیش از ۸۰ درصد به ظرفیت آن اضافه شده است. توسعه ۹۵ درصدی شبکه آی پی کشور را داشتیم. در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ فیبر نوری، توسعه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داشتیم.

وی افزود: نیازمند کار اساسی است که آن هم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های است که مشغول آن هستیم.

وی درباره کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته، گفت: این موضوع مربوط به مسأله یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم. به منظور قولی که به مردم دادیم که تا پایان خرداد ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود، یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر ۲ هفته یکبار به روز می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام می‌شود. اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آنها برخورد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تمهیدات وزارت ارتباطات در زمینه انتخابات، تأکید کرد: بسته به نظر شورای نگهبان نحوه احراز هویت و رای‌گیری به صورت الکترونیکی مشخص خواهد شد. با توجه به تجربه دو یا سه ماه گذشته در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ما برای هر دو سناریو آماده هستیم.

وی گفت: در انتخابات مجلس در هر دو مرحله دستگاه‌ها به طور کامل متصل شدند و پوشش نزدیک به صد در صدی داشتیم که تجربه ذی‌قیمتی است. اگر شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار