حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

شهدای خدمت برای آزادی‌خواهان جهان الگو هستند

تهران (پانا) - رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهدای خدمت برای آزادی‌خواهان جهان الگو هستند، گفت همه همکاران آیت‌الله رئیسی شهادت می‌دهند که رئیس جمهور فقیدمان جز برای خدا کار نمی‌کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شهدای خدمت برای آزادی‌خواهان جهان الگو هستند

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای خدمت، گفت: در روزی که پیکر این عزیزان در قم تشییع شد، فاصله مسجد جمکران تا شهر قم ۸ کیلومتر است و تمام این فاصله مملو از جمعیت بود

وی بیان کرد: قم جمعیت چندانی ندارد و شاید کمتر از ۲ میلیون نفر در آنجا باشند، اما در آن روز بیش از یک میلیون نفر از مردم قم در مراسم شرکت کرده بودند و  در تهران و مشهد هم شاهد همین استقبال بودیم. راز و رمز این اقبال مردم چیست؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: این موضوع باید در مجامع علمی بررسی شود که چرا و چگونه و به چه دلیل مردم اینچنین در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت کردند؟ مراسم تشییع پیکر آنها در دنیا بی‌سابقه بود. در دنیا اگر بسیاری از رهبران از دنیا بروند، مردم آنها جشن می‌گیرند و شادی می‌کنند.

حجت‌السلام گلپایگانی اظهار کرد: در ایران نیز نظیر این مراسم فقط برای سردار سلیمانی و امام خمینی(ره) شکل گرفت. مسئولان نباید اجازه بدهند چراغ درخشان و ستاره پرفروغ و پرنور آنها کمرنگ شود و نه فقط سال‌ها بلکه قرن‌ها باید به این سرزمین بتابد و روشنی بخشد.

وی با بیان اینکه امروز این عزیزان ما برای آزادی‌خواهان جهان الگو هستند و ما این روزها شاهد حضور بیش از ۹۰ هیأت از کشورهای مختلف جهان به کشورمان هستیم، افزود:آنهایی هم که نتوانستند شرکت کنند با تماس تلفنی ابراز همدردی و همراهی کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: همه همکاران آیت‌الله رئیسی شهادت می‌دهند که رئیس جمهور فقیدمان جز برای خدا کار نمی‌کرد کلام ، سخنرانی و سکوت او فقط برای خدا بود. اگر کسی او را مدح می‌کرد، سکوت می‌کرد و اگر کسی بد او را می‌گفت باز هم برای خدا سکوت می‌کرد. اخلاص راز و رمز قبولی عمل در پیشگاه خدا است.

حجت‌السلام گلپایگانی همچنین با بیان اینکه نیروی هوایی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، یادآور شد: بنده به علت مسئولیت و ماموریتی که از طرف امام خمینی(ره) داشتم، به عنوان نماینده ایشان در پایگاه هشتم شکاری اصفهان که اکنون به اسم شهید بابایی مزین است خدمت کردم. در آن شرایط حساس در آن زمان گروهک‌های ضدانقلاب تبلیغ می‌کردند که ارتش باید ارتش بی‌طبقه توحیدی باشد و هدف آنها انحلال ارتش بود اما با حرکت انقلابی بیعت نیروی هوایی در مدرسه رفاه با امام خمینی(ره) کار نظام پهلوی را تمام کرد. رژیم پهلوی روی نیروی هوایی سرمایه‌گذاری زیادی کرده بود و فکر می‌کرد همیشه در خدمت اوست اما  آن بیعت تاریخی نشان داد مردم ایران و نیروی هوایی مسلمان و متدین هستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار