سخنگوی دولت:

شهید رئیسی مایه وحدت و انسجام ملی ایران بود

تندترین منتقدان با رئیس‌جمهور شهید ارتباط داشتند و ایشان نظرات مخالف را می‌شنید*

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت شهید رئیسی همانطور که در دوره حیاتشان با مخالفان و افراد با جناح‌های سیاسی مختلف ارتباط و مراوده داشتند، امروز پس از شهادتشان نیز موجب وحدت ملی و همدلی همه گروه‌ها شدند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
 شهید رئیسی مایه وحدت و انسجام ملی ایران بود

علی بهادری جهرمی، دبیر هیأت دولت شامگاه دوشنبه ۷ خردادماه با حضور در دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام، در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراهان ایشان حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت در ابتدا با اشاره به بنر حاضر در مراسم که در آن تصویر شهدای خلبان پرواز اردیبهشت وجود نداشت، گفت: ای‌کاش در این بنر علاوه بر پنج شهید والامقام، تصویر سه شهید خلبان حادثه اخیر هم وجود نداشت. بنده طبعاً آشنایی مستقیم با این بزرگواران نداشتم و متأسفانه در مراسمات نمی‌توانم مانند شهدای بزرگوار دیگر در خصوص شخصیت ایشان صحبت کنم.

وی در خصوص شخصیت شهید رئیسی خاطرنشان کرد: حضرت آقا قریب به این مضمون را در پیام‌شان برای شروع به کار مجلس دوازدهم فرمودند که مردم با اشک‌ها و گلباران‌شان در مراسمات تشییع شهدای خدمت، پاسخ شایعات و تهمت‌ها را دادند که شهید رئیسی اهل پاسخ دادن به این تهمت‌ها نبود. حقیقتا نمود اخلاق حکمرانی را می‌شود شهید رئیسی دید. شهید رئیسی خیلی خوب بلد بودند در بحث‌ها و مناظرات جواب تهمت‌ها و کنایه‌ها را بدهند و کسانی که با ایشان راحت بودند، در مباحثات این مسئله را دیده بودند؛ ولی از روی ادب و صبر، ملاحظه جدی‌ای برای پاسخ به این موارد داشتند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: من خاطرم هست یکی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در نشستی که رئیس‌جمهور شهید با اصحاب رسانه داشتند، به ایشان گفتند شما جزو معدود افرادی هستید که می‌توانید چنین قابی را رقم بزنید که در یک جلسه و دور یک میز فعالان رسانه ای شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا را کنار یکدیگر گرد هم آورید و هر دو گروه نیز به شما دسترسی داشته باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: رئیس‌جمهور باید صدای مخالف را بشنود و مشی شهید رئیسی هم بر همین بود. شهید رئیسی در ضمن اینکه با مبانی و اصول انقلاب اسلامی آشنا بودند و بر سر آن مستحکم می‌ایستادند، هیچگاه ارتباط خود را با منتقدین و مخالفان دیدگاه‌های دولت قطع نکرد. 

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی هیچگاه در ورطه افراط و تفریط نیافتاد، اضافه کرد: کسانی که از نگاه‌های مختلف تندترین انتقادها را می‌کردند، با شخص شهید رئیسی ارتباط داشتند و با آن‌ها جلسه می‌گذاشتند یا به ما دستور می‌دادند که با آن‌ها جلسه بگذاریم. شهید رئیسی می‌گفتند کسی که نظر ما را قبول دارد که چیزی به تصمیم اضافه نمی‌کند؛ این نظر مخالف است که موجب پختگی تصمیمات می‌شود. نتیجه این نگاه شهید رئیسی بود که رهبر انقلاب فرمودند رئیس‌جمهور جامع‌الاطراف بود.

بهادری جهرمی در پایان تأکید کرد: شهید رئیسی همانطور که در دوره حیاتشان با مخالفان و افراد با جناح‌های سیاسی مختلف ارتباط و مراوده داشتند، امروز پس از شهادتشان نیز موجب وحدت ملی و همدلی همه گروه‌ها شدند و الحمدلله به برکت همین اخلاص ایشان، شخصیت‌ها با دیدگاه‌های مختلف نیز از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار