اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

کسب ۵ مدال در المپیاد مخترعین جهان توسط دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی ایران

رافائل گروسی در کنفرانس بین‌المللی علوم‌وفنون حاضر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در المپیاد مخترعین جهان، ۵ دانش آموز از مدارس انرژی اتمی مفتخر شدند ۵ مدال که شامل یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز بود، کسب کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب ۵ مدال در المپیاد مخترعین جهان توسط دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی ایران

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز معلم، اظهار کرد: ان‌شاءالله در هفته آینده اولویت کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای برگزار خواهد شد. این کنفرانس در این مقطع از تاریخ که دشمنان علیه برنامه هسته‌ای ایران ابهام ایجاد می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این کنفرانس آقای گروسی حضور خواهد داشت به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در المپیاد مخترعین جهان، ۵ دانش آموز از مدارس انرژی اتمی ما مفتخر شدند ۵ مدال که شامل یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز بود، کسب کنند. 

وی درباره موضع‌گیری‌های اخیر رافائل گروسی نیز گفت: اینها موضع‌گیری نیست بلکه سوال خبرنگار و سوالات مخرب رژیم صهیونیستی است. ایشان همواره گفته‌اند که هیچ نشانه‌‌ای از اینکه جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای دارد، نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل پادمانی آن گونه که تعریف و وضع شده، همواره در حال تعامل و گفت‌وگو بودیم. این مسائل از زمان آغاز تاکنون چهار مکان بود، دو مکان حل و فصل شده و درباره دو مکان در حال تبادل نظر و گفت‌وگو هستیم. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی بر بیانیه اسفند ماه ۱۴۰۱ همچنان پابرجا هست و در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، این  موضوع هم مورد پرسش بوده چون توسط جریان مخربی که در غرب علیه این برنامه فعالیت می کنند زیر سوال رفته بود و  در پایدار بودن آن تشکیک می‌کردند!

اسلامی اعلام کرد: آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و ما می‌توانیم در چهارچوب پادمان و NPT روابط خود را با آژانس تقویت کنیم.

وی در مورد همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم. ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و می‌توانند برای بازرسی حضور داشته باشند. بازرسی آژانس در چارچوب پادمان آنها در حال انجام است و این مساله  اصلا سیاسی نیست و ما در فرآیندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به این موضوع اذعان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار