قادری در گفت‌وگو با پانا:

سلامت کار مجلس در سلامت کار تمام قوا تاثیرگذار است

مجلس شورای اسلامی نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شود

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه سلامت کار مجلس می‌تواند در سلامت کار تمام قوا تاثیر بگذارد، گفت مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار است و در ریل‌گذاری باید توجه کند که درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود.

کد مطلب: ۱۴۷۰۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سلامت کار مجلس در سلامت کار تمام قوا تاثیرگذار است

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، اظهار کرد: «بسیاری از دستگاه‌ها اعم از هیات نظارت، هیات‌های اجرایی یا دستگاه‌هایی که تصمیم‌گیرنده هستند، باید به مردم ‌خدمت‌رسانی کنند.»

وی افزود: «باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم که شرایط برابری را برای کاندیداها فراهم کنیم. با توجه به اینکه هزینه‌های اداره انتخابات برای نامزدها بسیار بالا است و نمی‌توانند خیلی هزینه کنند، رسانه ملی باید عادلانه در اختیار نامزدها قرارگیرد.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «برای دور قبل انتخابات فقط کارت ملی را ملاک اول قرار دادیم و به یکی از 8 کارت هویتی بسنده کردیم که این امر موجب شد شک و شبهه‌هایی ایجاد شود مبنی بر اینکه برخی افراد در پای صندوق رأی حضور نداشتند، اما از کد ملی آنها استفاده شد. این شبهه در انتخابات پیش رو باید مرتفع شود و اجازه ندهند این اتفاق بیافتد.»

هنگام اخذ رأی، افراد رأی‌‌دهنده همراه با مدارک شناسایی رویت شوند

قادری بیان کرد: «در دوره دوم میزان مشارکت خیلی ملاک و معیار نیست زیرا انتخابات سراسری نیست و مسئولان اجرایی و نظارتی به دنبال افزایش میزان مشارکت نیستند. به‌هرحال باید اطمینان و اعتمادی ایجاد شود که درصد مشارکت بیشتر شود و مردم بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.»

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: «شبهه‌هایی که درمورد دور اول انتخابات وجود داشت، باید رفع شود. به نظر می‌رسد که تمام تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا حتما افراد رأی‌دهنده را با مدارک شناسایی رویت کنند و از مسئولان اجرایی و نظارتی می‌خواهیم که حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشند.»

وی ادامه داد: «باید تلاشمان بر این باشد که بتوانند در مناظره‌ها فرصت این را فراهم کنند که کاندیداها در مقابل هم نقاط قوت و ضعف‌شان را برای مردم روشن شود.  افرادی باید انتخاب شوند که توانمندتر، مسلط‌تر و مجرب‌تر هستند و می‌توانند برای مجلس نیروهای موثری باشند. بنابراین شاید این کمک کند که با مناظره‌ها مردم امکان انتخابات مناسب‌تری را داشته باشند.»

قادری درخصوص تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رسالت اصلی مجلس که قانونگذاری است، گفت: «مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار است و در ریل‌گذاری باید توجه کند که درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود. ما به نمایندگانی که دچار حاشیه نشوند، نیاز داریم. اگر مجلس درگیر مسائل حاشیه‌ای باشد، قوه مجریه و سایر نهاها را نیز درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کند. در صورتی‌که اگر سایر دستگاه‌ها درگیر مسائل حاشیه‌ای باشند و مجلس درست ریل‌گذاری کند، افرادی که دچار حاشیه هستند را به مسیر خود بازمی‌‌گرداند. ما احتیاج داریم به افرادی که مجرب و منطقی باشند تا یک مجلس کارآمد داشته باشیم. سلامت کار مجلس می‌تواند در سلامت کار تمام قوا تاثیر بگذارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار