استاندار سمنان در نشست خبری:

آیت الله رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند

۲۵۶ پروژه نیمه‌تمام بهره‌برداری می‌‌شود/ ۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف افتتاح خواهد شد

تهران (پانا) - استاندار سمنان از سفر آیت الله رئیسی در روز پنجشنبه به این استان خبر داد و گفت طی این سفر ۴ مدرسه توسط وزرا افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند

سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آیت الله رئیسی روز پنجشنبه به استان سمنان سفر می‌کند، اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس‌جمهور ۲۴ وعده و دستور مربوط به ۹ وزارتخانه و سازمان مطرح شده بود که پیگیری و محقق شد. طبق دستور رئیس‌جمهور‌ پس از دور اول سفر ۱۳ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳ هزار خانوار داده شد.

استاندار سمنان گفت: ۲۵۶ پروژه نیمه‌تمام در دست اقدام است که در سفر آتی‌ رئیس‌جمهوری و همچنین در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است.

استاندار سمنان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در آخرین دیدار شورای اداری استان ۲۴ دستور ویژه به ۹ وزارتخانه صادر کرد که به حمدالله پیگیری و محقق شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

هاشمی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید. در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه مدارس از محل اعتبار سفر بودجه خوبی تخصیص داده شد و در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، ۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف توسط وزرا افتتاح خواهد شد.

استاندار سمنان افزود: بنده از اول فعالیتم تاکنون به بیش از ۴۱۰ روستا سفر کرده‌ا‌م و مسائل و مشکلات احصا شده است. بیش از ۷۵۰ مصوبه در راستای دیدارهای مردمی صادر شد که بیش از ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین تعداد کاروانسرای بین راهی در اختیار استان سمنان است، افزود:‌ بوم‌گردی و گردشگری یک روش زودبازده اقتصادی است. بیش از ۹۰۰ اثر ثبت شده تاریخی در استان داریم. فرصت‌های گردشگری به معنای واقعی برای مردم تبیین نشده است تا رونق اقتصادی برای استان سمنان شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو عامل موجب شد که سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان با تاخیر مواجه شود؛ یکی از دلایل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری آغاز ماه مبارک رمضان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار