در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مشارکت مردم در انتخابات «نه بزرگ» به دشمنان انقلاب بود

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصولگرا مشارکت مردم در انتخابات روز 11 اسفندماه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت مردم آگاهانه انتخابات را پشت سر گذاشتند و مشارکت آنها در انتخابات «نه بزرگ» به دشمنان انقلاب بود.

کد مطلب: ۱۴۶۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مردم در انتخابات «نه بزرگ» به دشمنان انقلاب بود

آسیه اسحاقی - سید حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «انتخابات در کشورهایی که مبتنی بر رأی مردم و دموکراسی است، نقش اصلی را در هدایت دولت و نظام در مسیر خواست مردم دارد. بنابراین از آنجا که نظام ما متکی بر مردم است، در رأی دادن هم دخل و تصرفی نمی‌شود زیرا مردم می‌دانند که رأی‌شان در سرنوشت آنها تاثیرگذار است.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: «خوشبختانه در این دوره برای اولین بار در کشور زمینه برای شناخت نامزدها فراهم شده بود و هیچ دوره‌ای نداشتیم که 200 شبکه تلویزیونی در اختیار نامزدها قرار بگیرد و در هیچ دوره‌ای انقدر امکانات در اختیار نامزدها نبود تا به‌راحتی در این فضا بتوانند موارد خود را در جامعه مطرح کنند. از طرفی مردم هم فرصت انتخاب آگاهانه را داشتند و دیدیم که روز 11 اسفند از این فرصت استفاده کردند.»

وی تاکید کرد: «انتخابات بسیار خوبی بود و مشارکت مردم بسیار خوب بود. مردم در این دوره از انتخابات توانستند آگاهانه و با شناخت دقیق‌تر به نامزدها رأی بدهند و دولت همکوچکترین مداخله‌ای در جهت دهی به انتخابات نداشت. خوشبختانه سلامت که مورد تاکید رهبری برای انتخابات بود، شکل ‌گرفت.»

ترقی خاطرنشان کرد: «مردم با حضور گسترده‌ خود که بیشتر از انتخابات قبلی بود هم «نه» بزرگی به دشمنان انقلاب اسلامی گفتند. این حضور نشان‌دهنده بصیرت و شناخت مردم نسبت به شیوه‌های دشمن در یک جنگ شناختی و ترکیبی بود که ملت در این جنگ پیروز شدند.»

بنابر آمار ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر می توانستند در انتخابات ۱۴۰۲ شرکت کنند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن بودند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار