رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

جشن تکلیف سیاسی رای‌ اولی‌ها در انتخابات

تهران(پانا) - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره اهمیت تاثیر هر رای در انتخابات گفت شاید بهتر باشد اولین دوره انتخاباتی که یک شهروند شرکت می‌کند، سن تکلیف سیاسی و جشن تکلیف او خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۶۰۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف سیاسی رای‌ اولی‌ها در انتخابات

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص حضور رای اولی‌ها در انتخابات با اشاره به سن تکلیف سیاسی آنها اظهار کرد: «به واسطه انتخابات و حضور رای اولی‌ها یک سن رشد و یک سن تکلیف سیاسی داریم. شاید بهتر باشد اولین دوره انتخاباتی که یک شهروند شرکت می‌کند، را سن تکلیف سیاسی و جشن تکلیف او در نظر بگیریم. رای اولی‌ها که به تازگی تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرده یا در سال آخر دبیرستان و دانش‌آموزی قرار دارند، به نوعی این انتخابات و اولین رای را که می‌دهند نشان از رشد آنان و اثر گذاری بر آینده خود و کشور دارد.»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تاثیر هر رای در آینده کشور گفت: «هر شخصی که در انتخابات شرکت می‌کند یک اثر برای تعیین آینده کشور دارد. دختران و پسران رای اولی بدانند که انقلاب اسلامی این فرصت را به آحاد ایرانیان و یکایک شهروندان ایرانی داده تا در سرنوشت خود دخیل باشند.»

وی با تاکید بر فرصت تعیین سرنوشت به واسطه وجود انتخابات در کشور اظهار کرد: «پیش از انقلاب اسلامی ایران تصمیمات، مقدرات، مقررات و مسئولان کشور یا توسط پادشاهان و شاهزاده‌ها یا توسط بیگانگان و سفارتخانه‌های خارجی تعیین می‌شد اما اکنون رای اولی‌ها این فرصت را دارند که در سرنوشت و آینده خود دخیل باشند. بنابراین همه افراد جامعه به ویژه رای اولی‌ها باید با برنامه، تحقیق و بررسی کاندیداها رای بدهند تا خروجی حضور این افراد در انتخابات حاصل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار