بهادری جهرمی در نشست خبری:

«حقوق نجومی» در دولت پذیرفتنی نیست

مجوز موافقتنامه ایران و اتحادیه اوراسیا از مجلس گرفته شده است/ هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه «حقوق نجومی» در دولت پذیرفتنی نیست، گفت حتی یک پرداخت نامتعارف از سوی این دولت پذیرفتنی نیست بر همین اساس هر بخشی موظف شده است نظارت کافی را در مجموعه و زیر مجموعه‌های خود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
«حقوق نجومی» در دولت پذیرفتنی نیست

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره شهادت سردار موسوی، اظهار کرد: رژیم جعلی صهیونیستی روز گذشته در اقدامی تروریستی با حمله به منطقه مسکونی در سوریه سردار سید رضی موسوی را به شهادت رساند که این شهادت را به مردم ایران تسلیت می گوییم و آن را محکوم می‌کنیم. در زمان مناسب به این جنایت پاسخ خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی با جنگ غزه بر همه آشکار شده است و هر چه دست و پا بزنند، نمی توانند این سبوعیت را پنهان کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به بازدید میدانی رییس‌جمهور از وزارت نیرو گفت: یکی از طرح‌هایی که روز گذشته در حاشیه این نظارت انجام شد، اجرای طرح ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی بود که به عنوان انرژی پاک آغاز شد و ما در این بخش، از تولید ۸۷۰ مگاوات انرژی خورشیدی در ابتدای این دولت به ۱۱۰۰ مگاوات رسیده بودیم؛ با این ۴ هزار مگاوات، به ۵۱۰۰ مگاوات خواهیم رسید که حدوداً ۴ برابر ظرفیت موجود خواهد بود.

دبیر هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: موضوع افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به طور مجزا در لایحه قبلی بودجه سال آینده پیش بینی شده بود و یکی از مسائلی که نمایندگان مجلس بر آن تاکید داشتند این بود که افزایش حقوق بازنشستگان از منابع مطمئن و پایدار تامین شود. بر این اساس این موضوع هم که محور مذاکرات دولت و مجلس بوده تا افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای تضمین پایدار بودن تامین منابع بازنشستگان اختصاص یابد به تصویب مجلس رسید.

هزینه‌های تجارت کاهش می‌یابد

وی ضمن اشاره به امضای موافقتنامه ایران و اتحادیه اوراسیا، بیان کرد: روز گذشته این موافقتنامه امضا شد که موجب توسعه و تسهیل تجارت بین ایران و این کشورها خواهد بود. با این اقدام هزینه‌های تجارت کاهش یافته و به تجارت غیرنفتی و بخش خصوصی کمک می‌شود. هم‌چنین تعرفه‌های تجاری بین این کشورها کاهش می‌یابد و جذابیت‌های تجاری بین این کشورها و ما افزایش خواهد داشت. مجوز این مسأله نیز از مجلس گرفته شده و این امضا، در چارچوب اجازه مجلس صورت گرفته است.

درخواست وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر گوگل‌پلی

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ اینترنت اظهارکرد: رویکرد دولت افزایش سرعت، کیفیت و آزادسازی شبکه های اجتماعی در چارچوب قانونی است تا هم حقوق مردم تامین شود و هم تکالیف اجرایی شود. با همین رویکرد، رئیس جمهور دستور داد تا مرکز ملی فضای مجازی بازبینی در ضوابط و رویکردها انجام دهد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در قوه قضاییه هم مسئول محدودسازی است، ولی رویکرد دولت این است که جایی اگر تخلفی از قانون صورت می‌گیرد ، رویه خطا اصلاح شود، نه اینکه مسدودسازی شود.

وی ادامه داد: به پلتفرم های خارجی اعلام شده طبق روال فعالیت در کشورهای اروپایی اقدام کنند تا نماینده ای داشته باشند و امکان استیفای حقوق مردم وجود داشته باشد. انتظار مردم این است که اگر تخلفی صورت گرفت، امکان استیفای حقوق آنها وجود داشته باشد.وزیر ارتباطات درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را داده است، اما کارگروه تعیین محتوای مجرمانه این کار را هنوز انجام نداده است.

بهادری جهرمی درباره برخی فیش‌های حقوقی نجومی، اظهار کرد: متاسفانه رویه‌های غلطی شکل گرفته است و دولت، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه حقوق و پرداخت مزایا و متناسب‌سازی پرداخت‌ها و کنترل پرداخت‌های نامتعارف انجام داده است؛ آقای رییس‌جمهور تاکید دارد که حتی یک مورد پرداخت نامتعارف در دولت و بخش‌هایی که به دولت وابسته هستند، صورت نگیرد؛ حتی یک پرداخت نامتعارف از سوی این دولت پذیرفتنی نیست؛ لذا هر بخشی موظف شده است نظارت کافی را در مجموعه و زیر مجموعه خود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزایر سه گانه ایرانی و برخی موضع‌گیری‌ها درباره آن‌ها گفت: بلافاصله از سوی وزارت امور خارجه، موضع‌گیری لازم صورت گرفت؛ کاردار سفارت روسیه به وزارت امور خارجه احضار شد؛ از سویی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی، اعلام موضع کرده است؛ در حفظ حاکمیت ارضی با هیچ‌کسی تعارف نداریم.

دبیر هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است قیمت بنزین افزوده شود، تصریح کرد: لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می شود. متن این لایحه وجود دارد. هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

سخنگوی دولت در خصوص تایید حکم حبس ابد «حمید نوری» و شایعاتی مبنی بر احتمال مبادله وی با جاسوسان دو تابعیتی سوئدی، گفت: یک سازمان تروریستی و بد نام، مورد استناد در محاکم قضایی اروپایی و غربی قرار گرفته و از ادعاهای این سازمان جنایتکار تروریستی، استفاده شده است؛ لذا این موضوع، یک آبروریزی سیاسی و بین‌المللی از سوی این کشورها است که نظام قضایی خود را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اقدامات تروریستی و شبه تروریستی در اختیار قراره داده‌اند. البته در ماجرای غزه نیز شاهد آبروریزی‌هایی از سوی کشورهایی هستیم که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند اما نحوه برخورد با آقای نوری در این ایام، نشان داد که حقوق وی در خصوص حق ملاقات و تعیین وکیل نادیده گرفته شد.

وی درباره میدان مشترک نفتی آرش و ادعاهای برخی کشورهای منطقه مبنی بر اینکه ایران سهمی از این میدان ندارد، بیان کرد: بر اساس اسناد و مدارک، هر سه کشور ایران، کویت و عربستان در این میدان مشترک هستند و هر اقدامی غیر از این از سوی ایران پذیرفته نیست. دولت سیزدهم در چارچوب دیپلماسی مذاکراتی داشته و همچنان آماده است تا مذاکرات حقوقی و بررسی های فنی و تامین حقوق حقه همه کشورهای مشترک در این میدان نفتی داشته باشد، نگاه هایی که مبتنی بر حقوق مشترک نباشد، نمی تواند منافع مشترک کشورهای حاضر در این میدان را تأمین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار