در نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری مطرح شد:

تاکید آیت‌الله جنتی بر رسیدگی ویژه به محرومان و مستضعفان

تهران (پانا) - رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت امیدواریم راه حضرت علی علیه السلام را پی بگیریم که راه بسیار سختی است و ریاضت می‌خواهد؛ تا آنجایی که می‌توانیم باید کمک کنیم که پایان سال کسانی نباشند که شب عید غذای مناسب نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید آیت‌الله جنتی بر رسیدگی ویژه به محرومان و مستضعفان

آیت الله احمد جنتی در نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مردم و قشر محروم به سختی روزگار می‌گذرانند. امیدواریم حرف‌هایی که می‌زنیم نتایج عملی هم داشته باشد. حضرت علی علیه السلام طاقت نداشتند که فقیر و گرسنه ببینند.

وی با بیان اینکه خدا ان‌شالله به ما اخلاص و ایمان بدهد، افزود: توان ما بسیار محدود است اما تا آنجایی که می‌توانیم باید کمک کنیم که پایان سال کسانی نباشند که شب عید غذای مناسب نداشته باشند. این برای ما خیلی سخت است. خدا به کمک‌کنندگان و نیکوکاران ارج دهد. حکومت علوی که ما در انتظارش بودیم باید آثاری داشته باشد. علی (ع) نمی‌توانستند ببینند که شکمی گرسنه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امیدواریم راه علی علیه السلام را پی بگیریم که راه بسیار سختی است و ریاضت می‌خواهد. آرزوی من این است که حکومت علی را گسترش دهیم. ما نمی‌توانیم به قشر محروم رسیدگی کنیم و توانایی انجام این کار را نداریم. دولت در این راستا اقداماتی را در نظر دارد و امیدواریم دیگر اعضای دولت نیز در مسیر آقای رئیسی حرکت کنند و حرکت رو به رشدی داشته باشند تا بتوانند شکم‌های گرسنه را سیر کنند.

وی تأکید کرد: اولین وظیفه جمهوری اسلامی این است که گرسنگان را سیر کند و این حداقل است؛ اگر شکم گرسنگان را سیر کنیم، معجزه کردیم. لباس، بهداشت، دارو و درمان نیز از دیگر نیازهای مردم است. حضرت علی علیه السلام می‌‌فرمایند کسی که نان نداشته باشد از حکومت من نیست. این حکومت اسلامی و علوی است. ما نیز امیدواریم هرچه می‌توانیم به قشر محروم کمک کنیم و اولویت‌ها را در نظر بگیریم. اولویت با خانواده‌های عائله‌مند است.

در ادامه جلسه، یاد آیت الله شبستری از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی و آیت الله موسوی لنکران از حوزه انتخابیه اردبیل گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار