سخنگوی دولت در نشست خبری؛

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و حذف ارز ترجیحی ندارد

رئیس‌جمهوری اوایل سال آینده میلادی به مسکو سفر می‌کند/ طرح بازتوزیع یارانه بنزین فعلا به صورت آزمایشی در دو جزیره با همین نرخ فعلی اجرا می‌شود تا نتایج آن مشخص شود/ پاسخ‌ها و دغدغه‌های مرکز پژوهش‌ها درباره طرح صیانت ناظر بر طرح نمایندگان است نه پیشنهادات دولت، دولت دسترسی به اینترنت پرسرعت، باکیفیت و امن را جزو حقوق شهروندی می‌داند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از سفر رئیس‌جمهوری در ابتدای سال آینده میلادی به روسیه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و حذف ارز ترجیحی ندارد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با تبریک اعیاد سال نو میلادی به هموطنان مسیحی و نیز تسلیت به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به مصوبات اخیر هیات دولت اشاره کرد و گفت: یکی از این مصوبات آیین‌نامه‌ای در ارتباط با بودجه و طریقه مصرف برق مشترکان بود به گونه‌ای که بتوان از مشترکان پرمصرف، مبالغ بیشتری اخذ شود و مشوق‌های بیشتری در اختیار مشترکان کم‌مصرف قرار بگیرد.

وی به حضور استاندار خوزستان در جلسه اخیر هیات دولت اشاره کرد و گفت: قرار بود استانداران ویژه در جلسات هیات دولت حاضر شوند و مسائل و اقدامات استان را بیان کنند تا هیات وزیران درباره مسایل استان چاره‌اندیشی و اقدام کنند. در این راستا استاندار خوزستان به عنوان اولین استاندار در جلسه هیات دولت حاضر و مشکلات بررسی شد. در این زمینه رئیس‌جمهوری نیز دستوراتی را به معاون اجرایی صادر کردند.

سخنگوی دولت به سویه جدید امیکرون و شیوع آن اشاره کرد و گفت: سرعت انتشار این سویه بسیار بالاست. هرچند با اقدام جهادی و همدلی خوب دولت و مردم در تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کشور ما از وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد اما از مردم می‌خواهیم که دوز سوم واکسن را حتما تزریق کنند و تمام پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در دو هفته اخیر شوراهای مختلفی از جمله دومین جلسه شورای عالی اشتغال، جلسه شورای عالی مبارزه با قاچاق مواد مخدر برگزار شد و این‌ها نشان از جدیت دولت برای حل مشکل اشتغال دارد.

بهادری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس‌جمهوری به روسیه گفت: در ادامه استمرار روابط راهبردی ایران و روسیه آقای پوتین دعوتی از آقای رئیسی داشتند که احتمالا در اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد. مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با محوریت همکاری اقتصادی در این سفر بررسی خواهد شد.

بنای دولت بر شایسته‌سالاری و اعتقاد بر حرکت تحولی اس

وی درباره انتصاب‌های دولت و دلیل کندی این انتصابات، گفت: در جلسات مختلف و سفرها و ... این مطالبه می‌شود. اخیرا رئیس‌جمهوری در این باره بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف مدیران تاکید کرد. بنای دولت بر شایسته‌سالاری و اعتقاد بر حرکت تحولی است. باید مدیرانی انتخاب شوند که به این حرکت دولت اعتقاد داشته باشند.

سخنگوی دولت درباره گشایش‌های ارزی جدید نیز گفت: کشور در شرایط تحریمی قرار دارد اما با همین وضعیت، فروش نفت و بازگشت منابع ارزی کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت سفره مردم را به لغو تحریم‌ها گره نخواهد زد گفت: اما براساس منافع ملت لغو تحریم‌ها هم در دستور کار است.

وی گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی از سوی نمایندگان در دستور کار قرار گرفته است، وزارت ارتباطات هم پیشنهاداتی داده است. دولت عمیقأ معتقد است که دسترسی به اینترنت پرسرعت، باکیفیت و امن جزو حقوق شهروندی است. ما در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفتیم در خصوص استفاده از منظومه‌های فضایی برای افزایش کیفیت اینترنت در مناطق شهری و دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی.

بهادری جهرمی درباره افزایش قیمت‌ها نیز گفت: دولت میراث‌دار تورم چندساله است. در حوزه گران‌فروشی و تخلفات بازار، ستاد تنظیم بازار با جدیت فعال است. وزارت جهاد، سازمان تعزیزات، بدنه مردمی با محوریت بسیج ورود کرده‌اند و وضعیت بهتر شده است. اصلاحات بودجه‌ای در دستور کار قرار گرفته است. ۱۲ واحد درصد در همین زمینه از افزایش پایه پولی جلوگیری شده است.

سخنگوی دولت در ادامه درباره وضعیت ارز ۴۱۰۰ تومانی گفت: دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی در زمینه حذف ارز ترجیحی برای گندم و دارو ندارد. برای بلندمدت اما بعد از بررسی بودجه در مجلس تصیمیم‌گیری خواهد شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. نامه دولت درباره شیوه یارانه بنزین بود اما نه در سطح ملی بلکه به صورت آزمایشی قرار است در دو جزیره بازتوزیع و اجرا شود. مردم نتیجه اجرای آزمایشی این طرح را در دو جزیره خواهند دید. بعد از این امتحان آزمایشی، تصمیم‌گیری درباره اجرای آن در سطح ملی می‌شود.

مسئول هماهنگی امور اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس‌جمهوری است

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم اهل تصمیمات یک شبه نیست. دولت سیزدهم اهل خبرهای تلخ صبح جمعه نیست. این دولت مردمی است نه امنیتی. فعلا طرح دولت در دو جزیره با همین نرخ ادامه پیدا خواهد کرد تا بعد از مشخص شدن نتایج، دریاره اجرای ملی آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهوری تاکید کرده است که مسئول هماهنگی امور اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس‌جمهوری است.

بهادری جهرمی درباره شایعات مربوط به شهادت شهید حسن ایرلو، سفیر سابق ایران در یمن گفت: شهید ایرلو به کرونا مبتلا و در بیمارستانی در صنعا بستری شدند اما امکانات لازم در اختیار نبود چون ایشان جانباز شیمیایی هم بودند. به تهران منتقل شدند اما انتقال ایشان با تاخیر مواجه شد و متاسفانه ایشان به شهادت رسیدند.

علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه اخیرا دولت در ارتباط با طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، پیش‌نویسی را به کمیسیون مشترک ارائه کرد که این پیشنهادات دولت 30 درصد با طرح نمایندگان تفاوت داشت، مرکز پژوهش‌ها هم بعد از بررسی‌ها اعلام کرد که این طرح ایرادات اساسی از جمله کاهش سرمایه اجتماعی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه‌گذاری، مداخله بسیار زیاد در شئون مختلف زندگی مردم، ترغیب نخبگان به مهاجرت دارد. آیا ایرادات مرکز پژوهش‌ها متوجه پیش‌نویس دولت و پیشنهادهای وزارت ارتباطات است یا این ایرادات فقط ناظر بر طرح تهیه شده نمایندگان است، گفت: پاسخ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره همان طرح نمایندگان است نه پیشنهادات دولت. همانطور که عرض کردم دولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و امن و باکیفیت را جزو حقوق شهروندی می‌داند و به دنبال آن خواهد بود.

وی شایعات مربوط به سوال و استیضاح مجلس نسبت به وزرا را شایعه دانست و درباره خبرهای مربوط به افزایش سن بازنشستگی نیز گفت: تا زمانی که بودجه از سوی مجلس تصویب نشود نمی‌توان درباره پیشنهادات تصمیم‌گیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار