دولت: افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

اجرای طرح یارانه بنزین به صورت آزمایشی در کیش و قشم/ اگر قرار است یارانه‌ای به سوخت پرداخت شود، این یارانه به حساب کسانی واریز می‌شود که خودرو ندارند و از یارانه سوخت هم استفاده نمی‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت اگر بناست یارانه‌ای برای بنزین داده شود باید مابه التفاوت مستقیم آن به افرادی تعلق بگیرد که خودرو ندارند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت: افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با خبر نیمروزی سیما، درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند، گفت: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودرو‌ها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه بود، چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و چیزی به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

سخنگوی دولت افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند؛ بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.

بهادری جهرمی، سرپرست خانوار‌ها را متولی اخذ یارانه بنزین اعلام کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم. وقتی بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰ تومان تفاوت آن برای بازتولید به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مستقیما سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند، برویم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: بر اساس این طرح، اگر قرار است یارانه‌ای به سوخت پرداخت شود، این یارانه به حساب کسانی واریز می‌شود که خودرو ندارند و از یارانه سوخت هم استفاده نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار