لایحه رتبهبندی معلمان به کمیسیون آموزش ارجاع شد
تهران (پانا) - با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه رتبهبندی معلمان برای اعمال اصلاحیه جدید درخصوص رتبههای پنجگانه در سایر مواد این لایحه به کمیسیون آموزش ارجاع شد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه رتبهبندی معلمان برای اعمال اصلاحیه جدید درخصوص رتبههای پنجگانه در سایر مواد این لایحه به کمیسیون آموزش با ۱۵۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
با موافقت نمایندگان با پیشنهاد اصلاح کل حمیدرضا حاجی بابائی رئیس فراکسیون فرهنگیان درخصوص ماده ۳ لایحه رتبهبندی معلمان و اصلاح رتبههای پنجگانه و تغییر این رتبهها به عنوانهای آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم، باید عناوین این رتبهها در سایر مواد دیگر این لایحه اصلاح شود.
براین اساس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب پیشنهاد حاجی بابایی خطاب به نمایندگان اعلام کرد: به دلیل تصویب اصلاح کل ماده ۳ اکنون باید مواد دیگر این لایحه رتبههای جدید پنجگانه اصلاح شود، از این رو لایحه باید به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع شود که نمایندگان در ادامه بعد از رأیگیری موافقت خود را با این ارجاع اعلام کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی قبل از ارجاع لایحه به کمیسیون، با ماده (۳) لایحه نظام رتبهبندی معلمان درخصوص تعیین عناوین پنجگانه رتبهبندی به پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده ۳ آمده است:
معلمان براساس شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار میگیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آییننام رتبهبندی و ارتقاء معلمان تعیین میشود.
تبصره- وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون آییننامه رتبهبندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند.
ارسال دیدگاه