معاون وزیر امور خارجه: ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده مخالف است

تهران (پانا) - معاون وزیر خارجه در مجمع گفت وگوی ایروان تاکید کرد، ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرت‌های خارجی مخالف است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر امور خارجه: ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده مخالف است

هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مجمع گفت وگوی ایروان که روزهای سه شنبه ۲۰ و چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در ایروان برگزار شد، شرکت کرد.

محمدحسن شیخ الاسلامی معاون وزیر خارجه و رئیس مرکز مطالعات در نشست ویژه بعد از افتتاحیه این فروم که با حضور وزیر خارجه ارمنستان، معاون وزیر خارجه گرجستان، وزیر خارجه لوکزامبورگ و رئیس جمهور سابق لیتوانی برگزار شد، ضمن ارائه تبیینی درباره تغییرات در نظم جهانی و پیامدهای جهانی و منطقه ای آن، با اشاره به اهمیت منطقه قفقاز جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران و نقش سنتی ثبات ساز ایران در این منطقه، ضمن استقبال از گفت وگوهای صلح میان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ابراز امیدواری برای امضای توافق صلح در اولین زمان ممکن، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتقاد به رفع انسدادها در مسیرهای عبور و مرور تجاری و مردمی، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه پای می فشرد و با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرتهای خارجی مخالف است.

وی همچنین مرز ایران و ارمنستان را مرز دوستی، صلح و زندگی دانست و بر سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم مبنی بر توسعه همه جانبه همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد.

شیخ الاسلامی که برای شرکت در مجمع گفت وگوی ایروان به ارمنستان سفر کرده، در نشست ویژه این مجمع، طی سخنانی مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه قفقاز جنوبی را تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار