علی باقری راهی روسیه شد

تهران (پانا) - علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه بریکس تهران را به مقصد شهر «نیژنی نووگورود» روسیه ترک کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
علی باقری راهی روسیه شد

نشست وزیران امور خارجه بریکس و همچنین نشست وزیران امور خارجه بریکس و کشورهای در حال توسعه با حضور وزیران امور خارجه ۱۰ کشور عضو بریکس در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در شهر نیژنی نووگورود ـ روسیه برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست موضوعات مهم روابط بین‌الملل، راه‌کارهای ارتقای حکمرانی جهانی، حل و فصل منازعات در بسترهای چندجانبه و با تمرکز بر افزایش تأثیرگذاری کشورهای در حال توسعه، مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وزیران امور خارجه کشورهای بریکس، همچنین نقشه راه توسعه مشارکت راهبردی میان کشورهای عضو را مشخص و زمینه و بستر لازم را برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس که با حضور روسای جمهور و در کازان برگزار می شود، فراهم خواهند آورد.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن حضور در این نشست و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، با وزیران امور خارجه و روسای هیات های شرکت کننده در این دو نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد. این اولین نشست وزیران امور خارجه بریکس پس از عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این گروه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار