رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان:

راهیابی ۴ تیم دانش‌آموزی استان سمنان به مرحله کشوری لیگ علمی پایا

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان از برگزاری هفدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی پایا خبر داد و افزود: چهار تیم از دانش آموزان استان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و موفق به کسب مقام شدند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۴ تیم دانش‌آموزی استان سمنان به مرحله کشوری لیگ علمی پایا

مجتبی لطفی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: ارتباط بین علوم پایه و تقویت مهارت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل، ترویج روحیه پژوهشی و پرسش‌گری و همچنین هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق، پژوهش و نوآوری؛ از جمله اهداف این رقابت علمی است. 

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی ضمن اطلاع رسانی این رویداد علمی به مدارس، از استقبال گسترده‌ای برخوردار بوده است، گفت: ۲۰۱ تیم ۵ نفره از میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در این رویداد حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان ضمن اشاره به این نکته که این مسابقات طی سه مرحله برگزار می شود، ادامه داد: در مرحله مقدماتی ۱۲۶ تیم از ۲۰۱ تیم موفق به راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی شدند و در این مرحله نیز ۴ تیم حائز کسب رتبه های یک تا یازدهم کشوری شده و به این مرحله راه پیدا کردند. 

لطفی در ادامه به تیم‌های راه یافته به مرحله کشوری اشاره کرد و افزود: ۳ تیم ۵ نفره از دبیرستان پسرانه شهید بهشتی شهرستان سمنان و یک تیم ۵ نفره از دختران مدرسه نمونه دولتی شهرستان مهدیشهر، در شهریور ماه به مرحله کشوری اعزام خواهند شد. 

وی در پایان سخنان خود اسامی برگزیدگان در مرحله استانی را نام برد و بیان کرد: در شانزدهمین مرحله لیگ علمی پایا، ۲ تیم از مجموع ۴ تیم راه یافته به مرحله کشوری، تیم دبیرستان شهید بهشتی سمنان و تیم دبیرستان فرزانگان شاهرود به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره کشوری شدند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم مدرسه شهید بهشتی سمنان با سرگروهی بامداد حسین‌زاده پایه یازدهم علوم تجربی، رتبه اول کشوری و تیم دیگر این مدرسه با سرگروهی امیرحسین محمودی پایه دهم علوم انسانی و هم‌چنین با سرگروهی مهدی صابری پایه یازدهم علوم ریاضی، مؤفق به کسب دو رتبه یازدهم کشوری شدند و تیم مدرسه نمونه شهرستان مهدیشهر نیز با سرگروهی فاطمه تابسته پایه یازدهم علوم انسانی، رتبه سیزدهم کشوری را کسب کرد.

خبرنگار : محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار