و‌زیر آموزش و پرورش در دیدار مدیران سازمان دانش‌آموزی کل کشور تاکید کرد؛

محل تحقق «نوجوان پیشران» ‌سازمان دانش‌آموزی است

باید به پانا کمک شود؛ پانا باید تقویت شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محل تحقق موضوع نوجوان پیشران، ‌سازمان دانش‌آموزی است و باید به آن توجه شود، گفت‌ مساله ما تربیت است و باید پا به پای هم بکوشیم و این میثاق ما در فعالیت‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۸۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
محل تحقق «نوجوان پیشران» ‌سازمان دانش‌آموزی است

رضامراد صحرایی در دیدار مدیران سازمان دانش‌آموزی کل کشور، سازمان دانش‌آموزی را یکی از مهمترین مکان‌ها برای تحقق مفهوم هویت برشمرد و گفت: مفهوم دیگر در سند تحول، انواع موقعیت‌های یادگیری رسمی و غیررسمی است. همه این‌ها در سند آمده و سازمان براساس اساس‌نامه تعهد خیلی جدی نسبت به آن‌ها دارد. تربیت در تقسیم‌بندی رسمی و غیررسمی است. رسمی همان کلاس درس است ولی غیررسمی همان موقعیت‌هایی است که سازمان در تشکل‌های خود ایجاد می‌کند. 

رضامراد صحرایی با تاکید بر اینکه قدرت عملیات سازمان دانش‌‌آموزی خیلی بالاست، خطاب به مدیران این سازمان گفت: کجا آموزش و پرورش می‌تواند به شما کمک کند، آن را احصا کنید، آموزش و پرورش وظیفه دارد به شما کمک کند. بنده این را با اعتقاد عرض می‌کنم. 

‌صحرایی بر استفاده از ظرفیت پانا تاکید کرد و گفت: ‌افتخار ما باید این باشد که برای این خبرگزاری چکار کرده‌ایم؟ چه به آن افزوده‌ایم؟ ما چکار برای این سازمان و این خبرگزاری انجام داده‌ایم که دیگری انجام نداده است؟ باید به باشگاه پانا کمک شود، باشگاه باید تقویت شود. 

وی با اشاره به اینکه تفکر، تعقل، استدلال و حل مساله کلیدواژه‌های سند تحول است و نباید هیچ وقت دانش‌آموزان را از سوال پرسیدن محدود و محروم کنیم، گفت: سازمان دانش‌آموزی باید ‌به بیانیه گام دوم نگاه کند. گام دوم، گام کودکان و نوجوانان است. ‌سازمان نسبت خود را با گام دوم مشخص کند. من انتظار دارم سازمان دوره‌های آموزشی بیانیه گام دوم را برای تمامی مربیان خود برای یکایک دانش‌آموزان فعال خود اجرا کند. پانا روی گام دوم کار کند. بچه‌ها گام دوم را بخوانند. بچه‌ها بدانند گام دوم به چه معناست. ما باید در مدرسه ‌گام دوم را خیلی محکم برداریم. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محل تحقق موضوع نوجوان پیشران، ‌سازمان دانش‌آموزی است و باید به آن توجه شود، گفت: ‌مساله ما تربیت است و باید پا به پای هم بکوشیم و این میثاق ما در فعالیت‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش است. امیدواریم که یک تابستان خیلی پرشور را برنامه‌ریزی کنید. باید مراقبت کنید که فعالیت‌های تربیتی در تابستان کمرنگ نشود. نگذارید غبار سستی بر فعالیت‌های اثرگذار شما بنشیند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار