ارائه آموزش کمک های اولیه هلال احمر زنجان به سربازان ارتش

زنجان (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد، 60 نفر از سربازان تیپ 216 زرهی ارتش از آموزش کمک های اولیه توسط هلال احمر بهره مند شدند.

کد مطلب: ۹۸۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه آموزش کمک های اولیه هلال احمر زنجان به سربازان ارتش

شهرام میرزایی در این خصوص گفت: قرار گرفتن ایران بر روی کمربند زلزله و وقوع حوادث طبیعی، ضرورت آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه در جامعه را دوچندان کرده است.
وی با بیان اینکه مساله پیشگیری یکی از راهبردهای بسیار مهم به شمار می رود، اظهارداشت: و زمانی که افراد اطلاعات مورد نیاز و نحوه برخورد در بروز حوادث را داشته باشند، به طور حتم در کاهش آسیب‌ها موثر خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر در تلاش برای گسترش آموزش های کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات است تا همه اقشار مختلف جامعه از آن بهره‌مند شوند.
میرزایی تاکید کرد: ارائه این آموزش‌ و بهره‌مندی افراد در مناطق شهری و روستایی در موجب حفظ سلامت افراد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش کمک های اولیه به سربازان به منظور ارتقای سطح آگاهی آنها در برابر حوادث احتمالی است.
میرزایی اضافه کرد: برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه ارائه می‌شود.
همچنین هلال احمر ۲ دستگاه نفربر تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش را تجهیز نمود تا در صورت وجود مشکل و عدم امکان تردد برای خودروهای کمک‌دار هلال احمر، از این دستگاه ها استفاده شود.

شهرام میرزایی در این زمینه گفت: اجرای طرح امدادرسانی زمستانی از ۲۰ آذر در ۱۶ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و سیار آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه از این تعداد پایگاه ها ۱۱ مورد ثابت و پنچ پگاه نیز سیار است، اظهار داشت: هشت تیم پشتیبان نیز در شهرستان‌های استان زنجان در طرح زمستانی آماده باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ نیروی انسانی در هلال احمر و ۲۵۰ امدادگر در این طرح فعال و مشغول ارائه خدمات هستند، ادامه داد: دوره‌های توان افزایی برای همه نیروهای دخیل در طرح زمستانی هلال احمر برگزار شده است.
میرزایی اظهارداشت: تیم های واکنش سریع، امداد و نجات کوهستان، اسکان، تغذیه و سیلاب در آماده باش قرار دارند تا در حوادث احتمالی خدمات ارائه دهند.
وی یادآوری کرد: در طرح زمستانی هلال احمر استان زنجان، ۱۸ دستگاه آمبولانس، هشت خودروی نجات، ۱۴ دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه خودروی ارتباطات و فرماندهی مهیای اجرای طرح هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ۱۵ روز در ماه برای امداد رسانی در استان فعال است.
میرزایی تاکید کرد: پایگاه های امداد و نجات هلال احمر برای اسکان موقت مسافران و رانندگان مجهز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار