با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین استان

مراسم تکریم از بازنشستگان فرهنگی سال 96 استان زنجان

زنجان (پانا)- با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین استان مراسم تکریم ازبازنشستگان فرهنگی سال96برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تکریم از بازنشستگان فرهنگی سال 96 استان زنجان

دکتر صافی مشاور وزیرآموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت:تربیت همان رشد دادن به انسان و تربیت ارزشمند مغز است. و معلمان کاشف استعداد انسانها هستند.

ایشان ازپیامبربه عنوان اولین معلم اسوه و از امام حسین به عنوان دومین معلم اسوه نام بردند.

وی افزود: روئسای عالم و مدیران متفکر نقش بسزایی در رشد معلمان دارند.

مشاور وزیردرامور بازنشستگان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به مقام بالای استاد روزبه زنجانی و نقش تاثیر گذار وی در دبیرستان علوی در تهران بسیاری از مسئولین طراز اول کشورمان را دست پرورده این معلم ماندگار دانست چرا که او نمونه کامل یک استاد اخلاق، و استاد ایمان در کنار رشته تدریسش یعنی فیزیک بود.

رجبعلی کریمی مسئول ستاد بزرگداشت مقام معلم وزارت آموزش وپرورش ضمن تقدیر از مدیر کل آموزش وپرورش استان بخاطر برپایی این مراسم ارزشمند گفت: امیدوارم این امر بابی باشد برای اینکه روسای نواحی آموزش وپرورش هم در طول سالار پیشکسوتان تجلیل نمایند.

کریمی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه شریفه "اقرا وربک الاکرم" گفت: منشاء ومبنای نظری تکریم از خداوند متعال سرچشمه می گیرد چنانکه پیامبر را بعنوان اسوه برای تکریم مقام پیامبر یاد می نماید.

وی در ادامه افزود: دستورالعمل بزرگداشت مقام معلم باید در برگیرنده مسائلی از معلمین باشد که در طول سال باید اجرایی گردد ومزیت این دستورالعمل اینست که بازنشستگان هم در زمره معلمان نمونه وبرتر قرار می گیرند.

مریم رشت چی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم گفت: نقش جهاد گونه فرهیختگان با هیچ قلمی قابل جبران نیست. و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نشان دهنده ی واقعه تکریم بزرگان و پیشکسوتان است.

وی با توجه به تجربه و علم معلمان افزود: معلمان بازنشسته پیشکسوتان سنگر تربیت هستند ویک معلم هیچوقت بازنشسته نمی شود. کرامت انسانی و برادری معلمان اصول مهمی هستند که باید از آنها برای حل مشکلات کمک بگیریم.

در این مراسم از600 بازنشسته ی فرهنگی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار