فرمانده گردان سایبری سپاه شهرستان خدابنده:

بنیان خانواده با سوءمدیریت فضای مجازی به لرزه می‌افتد

افشار (پانا) - فرمانده گردان سایبری سپاه شهرستان خدابنده با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی باید از خانواده به نوجوان انتقال یابد، گفت: اگر مدیریت و برنامه‌ریزی در استفاده از فضای مجازی نباشد، چهارچوب و بنیان خانواده به لرزه می‌افتد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بنیان خانواده با سوءمدیریت فضای مجازی به لرزه می‌افتد

فاطمه عبداللهی در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی که در حسینیه چهارده معصوم(ع) شهر گرماب برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی باید به صورت قاعده‌بندی و حاکمیت قانون باشد.

وی به بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها برای مدیریت فرزندان اشاره کرده و گفت: خانواده‌ها نقشی اساسی و مهم در شکل‌گیری فضای مجازی در افکار فرزندان خود دارند و فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی رسانه‌ای از خانواده‌ای به خانواده دیگر انتقال پیدا می‌کند.

عبداللهی با اشاره به فواید فضای مجازی افزود: همانگونه که اطلاعات با حجم بالا به سرعت از طریق رسانه در جهان انتشار می‌یابد، مضرات آن را نیز باید متذکر شد که مخاطرات جبران‌ناپذیر آن قابل مقایسه با فواید آن نمی‌تواند باشد؛ زیرا فضای مجازی به عنوان غذای روح تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: فضای مجازی، زنگ خطری بزرگ برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها است و اگر مدیریت و برنامه‌ریزی در استفاده از فضای مجازی نباشد، ممکن است چهارچوب خانواده را بلرزاند.

عبداللهی با اشاره به بالا بودن سواد مجازی رسانه‌ای خانواده‌ها برای مدیریت فرزندان خود، افزود: الگوگیری فرزندان در رابطه با استفاده از فضای مجازی وابسته به عملکرد والدین است و راهکارهای موثر برای کنترل فرزندان از جانب پدر و مادر صورت می‌گیرد.

خبرنگار : دانش‌آموز: فاطمه شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار