مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد:

جهش آموزشی و تربیتی زنجان در 3 سال اخیر

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از بهبود وضعیت تحصیلی و تربیتی استان در 3 سال اخیر خبر داد و گفت: زنجان تونسته از رتبه ۲۵‌ سال ۱۴۰۰ به رتبه زیر ۱۱ امروز برسد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جهش آموزشی و تربیتی زنجان در 3 سال اخیر

علی اسماعیلی در جشن بازگشایی مدرسه که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: جامعه متعالی از درون کلاس‌های درس و دستان معلمان پرتوان شکل می‌گیرد و در این راه، دیدگاه‌ها و توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: افراد توانمند در مسیر اعتلای جامعه و رسیدن به هدف غایی باید اختیار جامعه را به عهده بگیرند تا راهبری ارزشمندی داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در 3 سال گذشته گفت: زنجان در خروجی امتحانات نهایی از استان 25 به کمتر از 11 رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در 3 سال اخیر بالغ بر ۴۰۰ کلاس درس از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحویل گرفتیم و در این راستا افزایش سرعت رشد احداث مدارس را شاهد بودیم اما در مراکز تجمعی برای تامین مدارس مشکل داشتیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سرانه تجهیزات هنرستانی از ۳.۸ میلیارد تومان، امروز به ۳۰ میلیارد تومان رسیده و فضای ورزشی ۵۰ درصد افزایش یافته و بیش از ۳۳ زمین ورزشی در استان افتتاح کردیم.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۲۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ هزار نفر از این تعداد کلاس‌اولی‌هایی هستند که وارد چرخه تعلیم و تربیت شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به سند تحول بنیادین تاکید کرد: در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بعد از استمرار قرارگاه اجرایی کردن سند، این گفتمان در استان زنجان به خوبی جاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار