سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان:

۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیازمند ارتقا به راه اصلی و بزرگراه است

زنجان (پانا) - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراه دارند، گفت هم‌اکنون ۱۸۵ کیلومتر آن پیمان‌سپاری شده و در دست اجرا است.

کد مطلب: ۱۴۸۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیازمند ارتقا به راه اصلی و بزرگراه است

سیداحمد خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به واقع شدن استان زنجان در شمال غرب کشور و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز و ارتباط با استان‌های شمالی و جنوبی کشور و وجود بسترهای اقتصادی مطلوب، لزوم توجه به توسعه و رشد کشاورزی و صنعت استان با وجود معادن مختلف، توجه به راه‌های استان را برای رونق حمل و نقل و جابه‌جایی سریع و ایمن کالا و مسافر، نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محورهای آن از سوی مسئولان امر می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراه دارند، اظهار کرد: اکنون ۱۸۵ کیلومتر آن پیمان‌سپاری شده و در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

خلیلی تاکید کرد: وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.

وی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و بیان کرد: این استان دارای بیش از ۵۶۰۰ کیلومتر راه بوده که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر  راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار