تندباد خراسان شمالی را درنوردید

تهران (پانا) - مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندباد جمعه شب مناطق مختلف این استان را درنوردید که سرعت آن در شهر بجنورد 60 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

کد مطلب: ۸۰۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تندباد خراسان شمالی را درنوردید

مجتبی جلالی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سرعت تندباد در مناطق دیگر نظیر رباط قره بیل شهرستان گرمه60 کیلومتر بر ساعت و بخش گیفان شهرستان بجنورد 54 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی همچنین سرعت تندباد در بخش مانه شهرستان مانه و سملقان 57.6کیلومتر بر ساعت و در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان 46.8 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

هنوز گزارشی از خسارت احتمالی این تندباد در مناطق مختلف استان دریافت نشده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفته بود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر ورود سامانه بارشی از جمعه شب تا اواخر شنبه‌ به استان و ادامه جو ناپایداری ها تا اواسط هفته آینده است.

مهری هاشمی خاطرنشان کرده بود: فعالیت این سامانه بارشی سبب وزش باد شدید، افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات مه خواهد شد و در پاره‌ای نقاط احتمال رگبار باران پیش بینی شده است.

هم اکنون در آستانه فصل بهار برخی درختان باغ های این استان از جمله بادام و زردآلو شکوفه داده اند که وزش تندباد موجب خسارت به این گونه های درختی خواهد شد.

استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که از این میزان 304 هزار هکتار عرصه زراعی و بقیه باغ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار